kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶

درگیری شدید با ماموران آل ‌خلیفه در خیابان‌های منامه

نیروهای رژیم بحرین تظاهرات مردم خشمگین در غرب شهر منامه را سرکوب کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از شبکه خبری العالم،‌ این تظاهرات در اعتراض به بی‌توجهی رژیم بحرین نسبت به زندانیان سیاسی و مرگ زندانیان بر اثر شکنجه‌های برنامه‌ریزی شده صورت گرفت و از دولت خواستند به شکنجه زندانیان پایان دهد.«جعفر محمد الدرازی» جوان 22 ساله بحرینی روز چهارشنبه بر اثر شکنجه‌ در زندان آل‌‌خلیفه به شهادت رسید.
نیروهای رژیم بحرین به روی معترضان گازهای سمی شلیک کردند، به سوی خانه‌ها و محله‌های مسکونی تیراندازی کرده و گلوله‌های حاوی گاز سمی و خفه‌کننده پرتاب کردند و معترضان را در خیابان‌ها تحت تعقیب قرار دادند.جمعیت الوفاق اسلامی بحرین مسئولیت کامل شهادت الدرازی را متوجه رژیم آل‌خلیفه دانست و گفت که این رژیم الدرازی را بازداشت و به درمان و مراقب پزشکی از او بی‌توجهی کرده و این شهید را شکنجه جسمی و روحی کرده است و این اقدامات در راستای انتقام‌جویی مسئولان رژیم بحرین از کسانی است که خواهان تحول دموکراتیک در کشورشان هستند.
این جمعیت افزود: شهید الدرازی یکی از قربانیان بازداشت و شکنجه است زیرا ظالمانه و با رویکردی انتقام‌جویانه بازداشت شد.در مناطق مختلف بحرین نیز مردم معترض به جنایات آل‌خلیفه اعتراض کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. معترضان تاکید کردند به راه شهدا ادامه خواهند داد و تا سرنگونی آل‌خلیفه خیابان‌ها را ترک نخواهند کرد.