kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶

هلاکت 200 تروریست در عملیات ارتش سوریه

200 تروریست در عملیات کمین نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق به هلاکت رسیدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، عناصر گروهک تروریستی النصره که در سه محور از جمله محور «داریا» تا نزدیکی بزرگراه دمشق به درعا پیش رفته بودند با کمین نیروهای ارتش سوریه روبه‌رو شدند و ده‌ها نفر از آنان در این عملیات به هلاکت رسیدند.
در جریان‌ این عملیات ارتش سوریه موفق شد از طریق بمب‌گذاری در مسیر تروریست‌ها در منطقه «العتیبه» واقع در غوطه شرقی دست کم 200 تروریست را به هلاکت برساند.
گروه‌های مسلحی که در اردن آموزش دیده بودند قصد نفوذ به دمشق را داشتند که با اقدام به موقع ارتش سوریه توطئه تروریست‌ها ناکام گذاشته شد. ارتش سوریه همچنین موفق شد در منطقه القدم حمله بیش از 700 نفر از عناصر مسلح به منطقه پورسعید را خنثی کند و این در شرایطی بود که یگان‌های پشتیبانی در حال مقابله با خودروها و تجمع عناصر مسلح در راه‌های فرعی و جاده‌های مسیرهای کشاورزی بودند.
پیروزی چشمگیر نیروهای ارتش در شرایطی صورت می‌گیرد که طی روزهای اخیر در مناطق مختلف سوریه دست کم 1000 نفر از تروریست‌ها خود و سلاح‌هایشان را تسلیم نیروهای دولتی کردند.
بیش از 600 فرد مسلح از ساکنان داریا، مضایا، جدیده و طرطوز در حومه دمشق با تجمع در میدان روضه در دمشق خودشان را به نیروهای ارتش تسلیم کردند.
بزرگان دمشق با استقبال از این اقدام از جوانان سوری که فریب گروه‌های مسلح و تفکیری را خورده‌اند خواستند به آغوش کشور بازگردند و خود را تسلیم کنند.در حمص، درعا و استان‌های دیگر نیز صدها تروریست خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.
یگان‌های ارتش سوریه همچنین موفق شدند بلندترین و مهمترین تپه‌های مشرف به شهر یبرود در حومه دمشق را تصرف کنند با تصرف این تپه ارتش سوریه به تردد گروه‌های تروریستی در حومه دمشق تسلط پیدا کردند.
نیروهای ارتش در حومه حماه نیز تعداد زیادی از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.
ارتش سوریه امنیت یک منطقه نظامی در بزرگراه‌ باب اسلام و خان الشیخ در حومه دمشق را تأمین کردند.در استان‌های درعا، ادلب نیز نیروهای ارتش با وارد کردن ضربات کوبنده به تجمعات تروریست‌ها در مناطق مختلف ده‌ها تروریست را به هلاکت رساندند.نیروی هوایی سوریه نیز محل تجمع تروریست‌ها در منطقه « جرود عرسال» در لبنان را هدف قرار دادند.
مردم شهرهای مختلف سوریه نیز با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده حمایت خود را از رئیس‌جمهور سوریه و ارتش این کشور اعلام کردند.
همچنین بر اثر دو انفجار تروریستی در استان ادلب و شهر حمص دست کم 25 نفر کشته شدند.
در انفجار نخست که در استان ادلب سوریه رخ داد دست کم 20 نفر کشته شدند.
در انفجار دوم که در مرکز شهر حمص رخ داد اصابت یک خمپاره جان پنج غیر نظامی را گرفت و ده‌ها نفر مجروح شدند.
سایر رویدادها
* یک سرهنگ ارتش لیبی از تلاش تکفیری‌ها برای ارسال محموله گاز خردل به سوریه از طریق لیبی و کشف و ضبط این محموله خبر داد.
* روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت، سوریه جنگ را برده است و غرب قادر نیست نظام اسد را سرنگون کند.
* سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد یکی از کاروان‌های حامل سلاح‌های شیمیایی سوریه اواخر ماه گذشته هدف حمله قرار گرفته است.
* پلیس بلژیک طی عملیاتی 12 مظنون جذب تروریست و انفعال به سوریه برای ملحق شدن به گروه‌های تروریستی در این کشور را بازداشت کرد.
* دبیرکل سازمان ملل متحد بحران سوریه را یک توهین شرم‌آور به جامعه جهانی دانست.