kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸

کوتاه از شهرستان ها


مسابقات قرآن دانشجویان
اراک- خبرنگار کیهان: هجدهمین دوره مسابقات قرآن‌کریم دانشجویان دانشگاه‌های استان مرکزی، در دانشگاه پیام‌نور محلات برگزار شد. این مسابقات با حضور 120 دانشجو در رشته‌های حفظ 5 جزء و 15 جزء و حفظ کل، حفظ جزء 13، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، مداحی، مفاهیم و تفسیر برگزار شد. در پایان این دوره از مسابقات یک نفر از آقایان و یک نفر از بانوان به مسابقات کشوری راه یافتند.
رونمایی از دو گونه لوبیا

* دوگونه لوبیا پس از 12سال تحقیق در ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای استان مرکزی تولید و در مراسمی رونمایی شد. براساس این گزارش این بذر که حداقل 20درصد بیش از سایر نهاده‌ها بازدهی دارد بزودی بین کشاورزان توزیع می‌شود.

بهره‌برداری از 46 طرح عمرانی، ورزشی
* به مناسبت دهه فجر 14 پروژه گازرسانی به 35 روستا، 28 طرح مخابراتی و 4 طرح ورزشی خدماتی به بهره‌برداری رسید. برای اجرای طرح گازرسانی به 35 روستا اعتباری بالغ بر 82 میلیارد و 476 میلیون ریال و 28 طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد ریال و 4 طرح ورزشی با اعتبار 9 میلیارد و 202 میلیون ریال هزینه شده است.

بهره‌برداری از مخزن ذخیره آب
* مدیر امور آب و فاضلاب محلات گفت: مخزن 2هزار مترمکعبی ذخیره آب شهر محلات استان مرکزی به بهره برداری رسید. امراله بیگی افزود: این مخزن از نوع سازه بتنی و به حجم دو هزار مترمکعب و با اعتباری بالغ بر 4100 میلیارد ریال ساخته شده است.

اعطای وام اشتغال
نایین- خبرنگار کیهان: رئیس بهزیستی نایین از اعطای 4میلیارد ریال وام مشاغل خانگی و اشتغالزایی به مددجویان این نهاد خبر داد.
فرهاد شیری افزود: در طرح‌های خوداشتغالی مبلغ 15میلیون تومان و در طرح‌های مشاغل خانگی 5میلیون تومان با تعامل بانک‌های شهرستان به مددجویان پرداخت شده است.

درخواست داروخانه شبانه‌روزی
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان گنبدکاووس از درخواست مردم و بیماران این شهر برای شبانه‌روزی شدن داروخانه هلال‌احمر گنبد خبر داد. نورالله نوراللهی گفت: با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان از اعضای کار گروه سلامت و امنیت غذایی درخواست رسیدگی به این خواسته مردم را داریم.

بهره‌برداری از 229 طرح
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: به مناسبت دهه مبارک فجر 178 طرح بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 121 میلیارد ریال و 42 پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و اشتغالزایی 562 نفر به بهره‌برداری رسید. از 178 طرح کشاورزی 19 طرح آن عمرانی، صنعتی و 159 طرح تسهیلاتی بوده است. همچنین اعتبارات 42 پروژه برق‌رسانی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه بوده است.

افتتاح 114 پروژه
زنجان- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از به بهره‌برداری رسیدن 114 پروژه کشاورزی در این استان خبر داد. محمدرضا نهاوندی‌پور افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های امور دام، شیلات، تولیدات گیاهی، آب و خاک و صنایع کشاورزی بوده که امور دام بیش از 50درصد از تعداد پروژه‌ها را به خود اختصاص داده است.

راه‌اندازی چند طرح عمرانی
بهاباد یزد- خبرنگار کیهان: پروژه‌های عمرانی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، کشاورزی و امنیتی با حضور مسئولان استانداری یزد و با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها شامل، احداث هنرستان کاردانش‌الزهرا، زمین چمن مصنوعی، 5 واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد، راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی بهزیستی، افزایش ظرفیت اینترنت و دیتا، احداث پارک‌های روستایی، راه‌اندازی مرکز دیالیز، مرکز کنترل ترافیک و امنیت، راه‌اندازی پلیس +10، احداث کمربندی کریم آباد، زیرسازی و آسفالت جاده ده جمال- پرکان، زیرسازی و آسفالت جاده آسفیچ- کوهبنان، زیرسازی و آسفالت جاده سیمکوئیه، زیرسازی و آسفالت جاده ببروئیه- بشکان، بهسازی و آسفالت جاده کویجان- ببروئیه، احداث 5 واحد مسکن مددجویی بهزیستی است.

فعالیت مرکز رادیولوژی دیجیتال
اهواز- خبرنگار کیهان: نخستین مرکز رادیولوژی دیجیتال دولتی در بیمارستان رازی اهواز افتتاح شد.
مدیر بیمارستان رازی گفت: دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان رازی اولین دستگاه از این نسل است که در دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور و بیمارستان‌های دولتی نصب و برای رفاه حال بیماران و ارائه بهتر تصاویر و گرافی‌ها راه‌اندازی شده است.
اسماعیل ویسی تصریح کرد: این دستگاه با هزینه‌ای بالغ بر 5میلیارد ریال و از محل اعتبارات اختصاصی بیمارستان خریداری و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح استخر سرپوشیده
مرند- خبرنگار کیهان: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران استخر سرپوشیده فجر مرند با 1865 مترمربع زیربنا و صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قهرمانی تکواندوکار خراسانی
مشهد- خبرنگار کیهان: رئیس هیئت تکواندو خراسان رضوی از کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی بانوان کشور توسط تکواندوکار نوجوان استان خبر داد.
سید محمدعلی فاطمی‌نسب گفت: رقابت‌های قهرمانی تکواندو بانوان کشور، با حضور تیم‌هایی از سراسر ایران در خانه تکواندو تهران برگزار شد.
وی افزود: نفیسه رنگرززاده که مدال طلای رقابت‌های نوجوانان کشور را در سال جاری کسب کرد، توانست در این رقابت‌ها نیز به مدال طلای رده سنی جوانان دست یابد.

ساخت مدرسه
خواف- خبرنگار کیهان: با حضور مسئولان و مردم دبستان 2کلاسه طوفان کویر با زیربنای 102 مترمربع و با هزینه 52 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. کلیه هزینه‌های این طرح توسط یکی از خیرین مدرسه‌ساز تأمین و پرداخت شده است.

بهره‌برداری از کارخانه
طبس- خبرنگار کیهان: طی مراسمی با حضور مردم و مسئولان بهره‌برداری از کارخانه سبزی خشک‌کنی طبس آغاز شد.
این کارخانه در شهرک صنعتی طبس، با اعتباری معادل 670 میلیون ریال از طریق بخش خصوصی و اعتبارات و تسهیلات بانکی راه‌اندازی شده است. این کارخانه با حذب روزانه 15 تن سبزی قادر است سالانه 300 تن سبزی خشک از انواع مختلف تولید و به بازار مصرف عرضه کند.

آموزش رایگان فنی حرفه‌ای
مازندران- خبرنگار کیهان: مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: اداره فنی و حرفه‌ای مازندران برای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار آموزش رایگان می‌دهد. عبدالرضا شریعت افزود: به دنبال توانمندسازی بانوان هستیم و این امر با تولید و اشتغال متفاوت است.

جشنواره بزرگ عشایری
شیراز- خبرنگار کیهان: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره بزرگ عشایری در کنار قلعه دختر فیروزآباد فارس برگزار شد.
در این جشنواره برنامه‌های متنوعی از قبیل سرودخوانی، چوب‌بازی، عملیات اسب‌سواری انجام شد و عشایر این منطقه با برپایی چادرهای عشایری صنایع‌دستی و محصولات دامی و البسه عشایری محصولات خود را ارائه دادند.