kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

کنایه مشاور رئيس مجلس /عارف می‌تواند نایب رئیس خوبی باشد(خبر ویژه)

مشاور علی لاریجانی رئیس مجلس می‌گوید محمدرضا عارف برای نایب رئیسی مجلس مناسب است.


حسن زمانی در گفت‌وگو با ایرنا و درباره احتمال نایب رئیسی محمدرضا عارف در مجلس آتی گفت: اگر این اتفاق بیفتد باید به فال نیک گرفت، آقای عارف از دوستان بسیار خوب ما و از نیروهای بسیار توانمندی است و فکر می‌کنم در هیئت رئیسه مجلس آن هم در سمت نایب رئیسی می‌تواند نقش سازنده‌ای را ایفا کند.
وی همچنین گفت: علی لاریجانی قرار نیست در انتخابات لیستی بدهد و وی به صورت مستقل وارد عرصه شده است.
حسن زمانی اظهار داشت: دوستان و یاران آقای لاریجانی هماهنگ می‌کنند تا از طریق لیست‌هایی که در تهران و شهرستان ارایه می‌شود وی به انتخابات ورود  کند.
وی بار دیگر تاکید کرد که لاریجانی لیست جداگانه‌ای در انتخابات نمی‌دهد.
زمانی پیش‌بینی کرد ترکیب مجلس آینده مشابه ترکیب مجلس پنجم باشد.
ابراز تمایل نسبت به نایب رئیسی عارف در این اظهارات ضمنا به مفهوم مخالفت با آرزوی عارف و برخی حامیان وی در میان اصلاح‌طلبان در زمینه ریاست مجلس دهم است. البته همه این سوداپروری‌ها در حالی است که عارف در آخرین روزهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 با فشار اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه بیش از 8 درصد رأی ندارد مجبور به کناره‌گیری و انصراف شد. او به خاطر دلخوری و رکب خوردن از اصلاح‌طلبان حاضر به اعلام حمایت از روحانی نشد. اصلاح‌طلبان چند ماه قبل از آن به خاطر اعلام نامزدی خودسرانه از سوی عارف، به وی لقب اصلاح‌طلب بدلی و قلابی و نفوذی مراکز امنیتی داده بودند.
در زمینه سرلیستی نیز ظاهرا میان علی مطهری و عارف اختلافاتی وجود دارد. برخی اعضای فراکسیون رهروان نظیر مطهری، کاظم جلالی، بهروز نعمتی و... درصدد ارائه فهرستی مشترک با دولتی‌ها هستند.