kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
در اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب مطرح شد

روایت مداح معروف از مدافعان حرم در سوریه(اخبار ادبی و هنری)

آئین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی روز 26 بهمن با حضور بسیاری از شاعران انقلاب اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.



محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در این مراسم گفت: مسئله دشمن و دشمن‌شناسی موضوع فراموش شده ادبیات و هنر كشور ما است و بسیاری از هنرمندان كشور ما به این امر مهم اعتنایی نشان نمی‌دهند.
علی موسوی گرمارودی در این مراسم كه با تقدیر از وی همراه بود در سخنانی كوتاه اظهار كرد: خدا گواه است كه من خود را لایق محبت‌هایی كه دوستان در حقم می‌كنند نمی‌دانم. دعا می‌كنم كه آنچه گفته‌ایم برای رضای خدا باشد و اگر برای اولیاءالله شعری سروده‌ایم مورد قبول آن بزرگواران قرار بگیرد.
آخرین سخنران مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی سعید حدادیان، شاعر و ذاكر اهل بیت(ع)، بود كه اخیرا برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه حضور داشته است و به بیان خاطراتی از حضورش در این كشور پرداخت.
حدادیان گفت: آنچه كه در سوریه اتفاق می‌افتد چیزی شبیه به معجزه است و ما روحیاتی را كه در دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی می‌دیدیم باز هم در این كشور در بین رزمندگان مدافع حرم می‌بینیم.
این شاعر و ذاكر اهل بیت(ع) تاكید كرد: باید هنرمندان را با این تجربیات ناب مواجه كنیم و دست به نگارش و خلق آثار هنری درباره ایثارگری رزمندگان مدافع حرم بزنیم. چه كسی باید این حماسه‌ها را بازگو كند؟ غیر از زبان هنر زبان دیگری قادر به روایت این داستان‌های واقعی نیست.
در این مراسم همچنین برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره شعر انقلاب به این شرح معرفی شدند: در بخش پژوهش ناصر زورقی، مهدی دهرامی، یوسف کرمی و مطهره عباسیان از استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، همدان واصفهان.
 در بخش مجموعه شعر و کتاب علیرضا رجبعلی‌زاده، پونه نیکویی، اسماعیل محمدپور، فاطمه بیرانوند و محمد صارمی شهاب و پیام جهانگیری از استان‌های اصفهان، گیلان، تهران، همدان و اردبیل به عنوان برگزیده  انتخاب شدند. در بخش تک اثر رضا نیکوکار، خدابخش صفادل، مجتبی احمدی، میثم زرتشتیان، محمدصابر شریفی و علی سلیمانی از استان‌های گیلان، خراسان رضوی، کرمان، کرمانشاه و تهران به عنوان برگزیده معرفی شدند.