kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

اخبار دانشگاه



باز هم انتخابات و تشکل‌های خلق‌الساعه!
همانطور که رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار با دانشجویان از نگاه ابزاری به دانشجو و تشکل‌هایی که مثل ظرف‌های یکبار مصرف، فقط برای انتخابات به‌وجود می‌آیند انتقاد کرده بودند، هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم کارکرد این تشکل‌ها بیشتر نمایان می‌شود.
اخیراً در دانشگاه صنعتی اصفهان با سیاست درهای باز وزارت علوم، تشکلی موفق به کسب مجوز فعالیت با عنوان «انجمن اسلامی» شده است که با انتشار نشریه ای به بهانه 22 بهمن ماه ضمن رادیکال خواندن حضرت امام خمینی(ره) (!) و تلاش برای تطهیر نهضت آزادی و شخص بازرگان، با استناد به سخنان منکر رسالت پیامبر گرامی ‌اسلام، اقدام به ترویج اسلام التقاطی نموده است.
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، نشریه دانشجویی«سلام»- که نامش نشان‌دهنده خط و ربط‌های سیاسی و وابستگی فکری به جریان برانداز وقایع کوی دانشگاه سال 78 دارد- به صاحب امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در شماره سی‌ام خود، در مطلب اصلی به مسئله حصر سران فتنه نیز پرداخته و با انتشار تصاویری از «میرحسین موسوی»، «زهرا رهنورد» و «مهدی کروبی» روی جلد خود به بازخوانی تاریخی حصر پرداخته است.
این نشریه در بخشی از مطلب خود با حمله به نظام جمهوری اسلامی و حمایت از دیکتاتوری فتنه گران اقدام به تغییر جایگاه شاکی و مجرم نموده  و آورده است: «موسوی همچنان فرصت پاسخگوی به انتقادات را پیدا نکرده و علی‌رغم تمایلش امکان حضور در صدا و سیما نیز از وی گرفته شده است.»
یکی از تشکل‌های درشرف تأسیس دیگر که نزدیک انتخابات سربرآورده در دانشگاه رازی کرمانشاه و موسوم به «انجمن عدالتگرا» است.
این تشکل نوظهور در حالی که هنوز مجوز رسمی خود را از هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی این دانشگاه دریافت نکرده، برنامه افتتاحیه برگزار کرد!
در مراسم افتتاحیه غیرقانونی این تشکل که شنبه هفته جاری در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، فاطمه راکعی از تحصن‌کنندگان مجلس ششم با موافقت مسئولان دانشگاه به عنوان سخنران در این مراسم حاضر و سخنرانی پرحاشیه‌ای کرد.
همچنین تشکل‌های نوساخته وابسته به جریانات سیاسی معلوم الحال در دانشگاه امیرکبیر نیز روز 25 بهمن ماه و در سالروز اجرایی شدن دستور حصر سران فتنه، در اقدامی خلاف قانون، اقدام به نصب مطالبی مبنی بر رفع حصر به همراه عکس سران فتنه کردند!
این اقدام که با مسامحه مسئولان دانشگاه همراه بود تازگی نداشته و مسبوق به سابقه نیز بوده است که در دفعات قبل با اعتراض دانشجویان انقلابی روبرو شده بود.

رئیس سازمان سنجش: رأی دیوان را اجرا می‌کنیم
به نظر می‌رسد ماجرای دادخواست یک دانش‌آموز دختر از دیوان عدالت برای لغو تاثیر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی  با کوتاه آمدن سازمان سنجش روبرو شده است.
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در مراسم تقدیر از برگزیدگان نفرات برتر کنکور سراسری ۹۴ گفت: موضوع رأی کنکوری دیوان عدالت اداری به منظور ابطال تاثیر قطعی ۲۵ درصد سوابق تحصیلی در انتظار استفساریه مجلس است و اگر مجلس نظری نداشته باشد، رأی دیوان را اجرا می‌کنیم.

جریانی بعد از راکتور اراک دنبال بتن‌ریزی گفتمان امام(ره) است
یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: آن جریانی که در روز شهادت شهید احمدی‌روشن قلب راکتور اراک را بتن‌ریزی کرد، امروز به دنبال بتن‌ریزی گفتمان امام(ره‌) است.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، سعید قاسمی در دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنانش با خطاب قرار دادن استاندار سیستان و بلوچستان که به تازگی مسئله توهین وی به مقام والای رهبری مطرح شده است، گفت: استاندار باید برود بیل بزند و برای مردم کار کند نه اینکه به خزعبلات سیاسی روی بیاورد.
 این  یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: پیام من به استاندار این است که به جای خزعبلات گفتن و دفاع از فتنه‌گران که عمرشان تمام شده است، مسیر نورعلی شوشتری را برود.
 وی همچنین تصریح کرد: آن جریانی که در روز شهادت شهید احمدی‌روشن قلب راکتور اراک را بتن‌ریزی کرد، امروز به دنبال بتن‌ریزی گفتمان آقا روح‌الله(ره) است.