kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

ژنرال السیسی: نتانیاهو رهبر بزرگی است که وجودش برای منطقه ضروری است!

ژنرال السیسی در تملق‌گویی از نتانیاهو کار را به جایی رساند که وی را رهبری قدرتمند خطاب کرد!


مردم مصر به دنبال انقلاب 25 ژانویه 2011 و با حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره آن را اشغال کردند. این اقدام باعث شد تا کارشناسان از تغییر روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی و حتی پایان توافق کمپ دیوید خبر دهند. اما کودتای نظامیان به رهبری «السیسی» در سال 2011 نشان داد آمریکایی‌ها به این راحتی دست از سر مصر بر نخواهند داشت. ژنرال «السیسی» همواره به عنوان مهره دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح بوده طوری که حتی رسانه‌های صهیونیستی وی را «گنج استراتژیک اسرائیل» خواندند. «اخیرا نیز دولت نتانیاهو» سفیر جدیدش را برای اعزام به مصر انتخاب کرد و حتی برخی خبرها حکایت از سفر نخست وزیر اسرائیل به قاهره را دارد. اما اوج حمایت «السیسی» از صهیونیست‌ها در تملق‌گویی وی از «نتانیاهو» رقم خورد. به گزارش ایسنا، «عبد‌الفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر با تمجید از «شخصیت» و «قدرت رهبری» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سعی در جلب رضایت رهبران جمعیت‌های یهودی آمریکا را دارد. بنابر این گزارش، سران کمیته روسای سازمان‌های یهودی در آمریکا در جریان دیدار روز یکشنبه خود با «نتانیاهو» در حاشیه نشستی که این کمیته در قدس اشغالی برگزار کرد، به وی اعلام کردند که «السیسی» در جریان دیدار روز پنجشنبه گذشته با آنها در قاهره به تمجید از وی (نتانیاهو) پرداخته و اعلام کرده که «نتانیاهو» توانایی رهبری زیادی دارد و این توانایی‌ها باعث می‌شود که وی نه تنها شایستگی رهبری اسرائیل و صهیونیست‌ها را داشته باشد، بلکه زمینه «پیشرفت» منطقه و کل جهان را فراهم آورد!
این تملق‌گویی‌ها  نشان می‌دهد که افشاگری‌های اخیر «یووال اشتاینس»، وزیر صهیونیستی درباره دلایل واقعی تخریب تونل‌های مرزی غزه توسط مصر و اینکه این اقدام به درخواست تل‌آویو صورت گرفته است، کاملا درست است. این در حالی است که فرماندهان سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی خشم خود را بر سر «اشتاینس» خالی کرده و او را به تهدید منافع این رژیم متهم کردند. چرا که به اعتقاد آنها افشاگری وی درباره موضع «السیسی» می‌تواند قاهره را به سمت قطع همکاری‌های راهبردی خود با تل‌آویو سوق دهد. اما تملق‌گویی «السیسی» نشان داد، کار از این حرف‌ها گذشته و السیسی دقیقا پا در جای پای حسنی مبارک گذاشته است.
پیش از این، «نتانیاهو» اعلام کرده بود، برخی کشورهای مرتجع عربی سعی در ربودن گوی سبقت از همدیگر در برقراری تماس‌های تلفنی با تل آویو را دارند. دست دادن «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی و شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه امنیتی سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ مهر تایید دیگری بر این اظهارات است.