kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
در آستانه عملیات ارتش برای آزادسازی موصل

داعش 1000 شهروند عراقی را اعدام کرد!

تروریست‌های داعش بیش از 1000 شهروند عراقی ساکن «موصل» را اعدام کردند.



به گزارش ایسنا، گروه تروریستی داعش دوشنبه با انتشار اسامی 1065 تن از ساکنان شهر موصل، که طی سال گذشته آنها را بازداشت کرده بود، از اعدام این افراد خبر داد. داعش به خانواده‌های این افراد اعلام کرده که دیگر منتظر بازگشت فرزندان و برادران خود نباشند! انتشار این خبر ساکنان این شهر بزرگ عراق را در بهت و حیرت فرو برده است.
به گفته منابع محلی، بیشتر افراد اعدام شده، غیرنظامی هستند و در میان آنها معلم، کاسب، وکیل و کارگر نیز دیده می‌شوند.
داعش اسامی این قربانیان را نیز روی دیوار مرکز پزشکی قانونی و پنج بیمارستان شهر موصل نصب کرده است. این افراد پس از آنکه با شلیک گلوله اعدام شده‌اند، اجساد آنها در منطقه «خفسه» (حومه موصل) سوزانده و سپس بقایای اجساد در جنوب غرب موصل در گورهای جمعی دفن شده‌اند.
به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه به زودی عملیات ارتش عراق برای آزادسازی موصل آغاز می‌شود، داعش با این اقدام خود می‌خواسته جلوی هرگونه همکاری احتمالی میان مردم موصل و ارتش عراق را بگیرد.
در حال حاضر اوضاع در شهر موصل به‌گونه‌ای است که رسانه‌ها، همه ساکنان این شهر (حدود یک میلیون و 400 هزار نفر) را گروگان داعش توصیف می‌کنند. جنایتکاران داعش طی یک سال و نیم اخیر هزاران نفر را در موصل اعدام و یا آواره کرده است.دیروز از استان «الانبار» عراق نیز خبر رسید، نیروهای بسیج مردمی در چند نقطه این استان تعدادی از خودروهای بمب‌گذاری شده داعش را منهدم کردند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند. از شهر «رمادی» مرکز استان الانبار نیز خبر رسیده؛ شماری از عناصر داعش که قصد داشتند با لباس زنانه فرار کنند، به دست نیروهای دولتی دستگیر شدند.