kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
140 روز از انتفاضه قدس گذشت

انتفاضه سوم چقدر به اهداف خود رسیده است؟

قیام جدید ملت فلسطین در قدس اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه علیه سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی که به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس معروف است کم‌کم وارد ششمین ماه خود می‌شود.

سرویس خارجی -

تاکنون که نزدیک به 140 روز از آن گذشته در حدود 182 نفر شهید و 23 هزار نفر مجروح برجا گذاشته است. به خاک و خون کشیده شدن فلسطینی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که مدعیان جهانی حقوق‌بشر در قبال این همه جنایت سکوت اختیار کرده‌اند و تاسف‌بارتر اینکه کشورهای عربی نیز موضع جدی در قبال این رژیم جنایتکار اتخاذ نمی‌کنند.
رژیم صهیونیستی با توجه به شرایط پیچیده منطقه و هجمه وسیعی که از سوی قدرت‌های فرامنطقه‌ای علیه مقاومت اسلامی صورت گرفته است تصور می‌کرد می‌تواند از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و کرانه باختری و نوار غزه را مانند دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغال کند در حالی که عملکرد شجاعانه مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس نشان داد که فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق مشروع و مسلم خود جدی و مصمم هستند و تا به خواسته‌های خود نرسند این انتفاضه همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.
فلسطینی‌ها خواستار برچیده شدن شهرک‌های غیرقانونی، آزادی اسیران، لغو محاصره غزه، حفظ حرمت مسجدالاقصی و به رسمیت شناختن حاکمیت مادی و معنوی فلسطین هستند و این خواسته‌ها را در قالب انتفاضه پیگیری می‌کنند.
هر چند مردم فلسطین مسلح نیستند و با استفاده از پرتاب سنگ، بطری‌های انفجاری، سلاح سرد یا زیر گرفتن صهیونیست‌ها با اشغالگران مقابله می‌کنند ولی به کارگیری همین استراتژی‌ها و شورش فراگیر در قدس و کرانه باختری موجب شده که رژیم صهیونیستی نه تنها قادر به مهار انتفاضه نباشد بلکه احساس وحشت و نگرانی در تمامی صهیونیست‌ها از مقامات این رژیم گرفته تا نظامیان افزایش یابد به نحوی که به راهکارهای متعددی متوسل شده‌اند تا جلوی حرکت عظیم مردمی فلسطین را بگیرند که آخرین آنها استمداد از آمریکا برای دریافت سلاح‌های بیشتر و کمک‌های مالی بیشتر است.
انتفاضه فلسطین گرچه در آغاز راه است اما توانسته رژیم صهیونیستی را با بن‌بست جدی مواجه کند به نحوی که امروزه اسرائيلی‌ها حتی در قلب تل‌آویو هم در امان نیستند و هیچ نقطه‌ای را برای خود امن نمی‌دانند.
انتفاضه قدس همچنین ضربه سختی به روند شهرک‌سازی و یهودی سازی قدس وارد کرده و رژیم صهیونیستی عملا از تفکر تقسیم زمانی مسجدالاقصی میان مسلمانان و صهیونیست‌ها نیز منصرف شده است.این پیروزی‌ها نشان می‌دهد که انتفاضه سوم انتفاضه‌ای قوی و ریشه‌دار است و فقط انتفاضه اعتراض و خشم نیست بلکه انتفاضه‌ای که دشمن صهیونیستی را در تنگنا قرار داده و به سراشیبی سقوط نزدیک‌تر کرده است.