kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

کوتاه از سراسر جهان


یونان
خبرگزاری فرانسه: ستاد فرماندهی ارتش یونان اعلام کرده نیروی هوایی ترکیه روز دوشنبه 22 بار حریم هوایی این کشور را نقض کرده است. در سال 2014 نیز جنگنده‌های ترکیه بیش از 2000 بار وارد حریم هوایی یونان شده و حریم هوایی این کشور را نقض کرده بودند.
ترکیه
العالم: شهرهای مختلف ترکیه در اعتراض به سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور هر روز شاهد تظاهرات و ناآرامی‌ است. نیروهای پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های جنگی استفاده می‌کنند.
آمریکا
سی.بی.اس: هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا برای تمسخر و ریشخند زدن به نامزدهای جمهوری‌خواه «واق‌واق» کرد و ادای سگ درآورد! وی گفت: باید یک سگ را آموزش بدهیم که هر وقت دروغی از نامزدهای انتخاباتی بشنود واق‌واق کند!
نیجریه
آناتولی: ارتش‌های دو کشور نیجریه و کامرون در عملیاتی مشترک 112 اسیر را از چنگ گروه تروریستی بوکوحرام آزاد کردند. در بیانیه ارتش نیجریه آمده «همکاری با همسایگان قدرت و شهامت را در ما زنده کرده ونتایج مهمی در نبرد علیه تروریست‌های بوکوحرام به همراه داشته است.»
کره جنوبی
آسوشیتدپرس: رئیس‌جمهور کره جنوبی هشدار داده اگر کره شمالی از برنامه بمب اتمی‌اش دست نکشد دچار سقوط و فروپاشی خواهد شد. آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی چند هفته‌ای است که به دغدغه کره‌جنوبی و آمریکا تبدیل شده است.
اتحادیه اروپا
تودی زمان: رئیس شورای اروپا اعلام کرده مهاجرت‌های گسترده باعث فروپاشی اتحادیه اروپا خواهد شد. وی این را هم گفته که موضوع بسیار حساس است و باید نسبت به این مسئله بسیار دقت کرد زیرا چیزی که بشکند دیگر قابل جمع نیست.
عربستان
شبکه عفو بین‌الملل: مادر «علی النمر» تلاش می‌کند تا با کمک نهادهای بشردوستانه مقامات عربستان را وادار کند پسرش را آزاد کنند. علی‌ النمر در سال 2012 به دلیل شرکت در تظاهرات ضددولتی و در حالی که 17 سال بیشتر نداشت دستگیر شد. آیت‌الله نمر، پدر علی چندی پیش به طرز ناجوانمردانه‌ای از سوی جلادان سعودی به شهادت رسید.