kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز در تایلند

بنا: هدفمان کسب دهمین قهرمانی در آسیاست

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: با هدف کسب دهمین عنوان قهرمانی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا عازم تایلند شده‌ایم.


رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی از صبح امروز در بانکوک پایتخت تایلند آغاز می‌شود که مراسم وزن کشی 5 وزن نخست دیروز برگزار‌شد و مهدی زیدوند در وزن 66 کیلوگرم، پیام بویری در 75، رامین طاهری در 80، مهدی علیاری در 98 و امیر قاسمی منجزی در 130 کیلوگرم به روی باسکول رفتند تا ازصبح امروز مسابقات خود را آغاز کنند.رقابت‌های اوزان 59 کیلوگرم، سامان عبدولی، 71 کیلوگرم، افشین بیابانگرد و 85 کیلوگرم، یوسف قادریان روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.
محمد بنا  سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص میزان آمادگی شاگردانش در این مسابقات گفت: در ترکیب تیم ‌ملی کشتی فرنگی ایران، هم از نفرات با تجربه‌ای مانند افشین بیابانگرد و مهدی علیاری استفاده می‌کنیم و هم نفرات جوانی را به این مسابقات اعزام کردیم تا بتوانند در یک میدان آسیایی خود را محک بزنند.
سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی افزود: ما مانند سایر کشورهای آسیایی نیستیم که فقط یک تیم داشته باشیم و بخواهیم همه داشته‌هایمان را در این مسابقات به میدان بفرستیم. البته تیم بسیار خوبی داریم و هدفمان کسب عنوان قهرمانی ایران در این ر‌قا‌بت‌ها برای دهمین بار است چرا که ایران در هر شرایطی که باشد باید سکوی نخست آسیا را به دست بیاورد.
وی درباره پیش‌بینی خود از نحوه نتیجه‌گیری فرنگی کاران ایران در این ر‌قا‌بت‌ها، گفت: از روز اول که بار دیگر هدایت تیم ‌ملی را بر عهده گرفتم اعلام کردم که هدف اصلی ما ابتدا کسب سه سهمیه باقی‌ مانده المپیک در مسابقات قزاقستان است و پس از آن تمام تمرکزمان بر روی حضور در المپیک و موفقیت در این ر‌قا‌بت بزرگ است، چرا که مردم از من و فرنگی کاران موفقیت دوباره در المپیک را طلب می‌کنند و ما باید به آنها پاسخگو باشیم.
بنا خاطر‌ نشان کرد: بنا‌بر‌این مسابقاتی مانند مجارستان، اوکراین و یا همین قهرمانی آسیا در جهت پشتوانه‌سازی برای تیم ‌ملی پس از مسابقات المپیک مورد توجه است. به غیراز مسابقات زومباتلی مجارستان که برای محک بشیر باباجان زاده او را به این ر‌قا‌بت‌ها اعزام کردیم، در مسابقات اخیر از داشته‌های اصلی خود استفاده نکردیم.
بنا در ادامه با بیان اینکه در صدد است پس از مسابقات قهرمانی آسیا فرنگی کاران را به اردوی کیش بفرستد، اظها‌ر کرد: اگر ما بتوانیم بودجه لازم را دریافت کنیم قصد داریم در دو، سه نقطه از کشور تمرینات را برگزار کنیم تا از حالت یک نواختی در بیاییم. ان‌شا‌ء‌الله در مسابقات قزاقستان بتوانیم سه سهمیه باقی‌ مانده المپیک را هم بگیریم و بعد از آن حرکت دسته جمعی و جدی خود را برای کسب موفقیت در المپیک آغاز کنیم.
وی با اشاره به اینکه مشکلات مالی پیش روی فدراسیون کشتی باید برطرف شود، ا‌دا‌مه‌ داد: البته با وجود همه مشکلات اگر از رسول خادم بخواهم هر امکاناتی را برای تیم مهیا کند، او این محبت را به من دارد و خواسته‌هایم را اجابت می‌کند. کما اینکه تاکنون نیز این گونه بوده است، اما خیلی از خواسته‌های ما می‌تواند در این اوضاع و احوال به فدراسیون فشار وارد کند.
سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی درباره بازدید سجادی از تمرینات تیم ‌ملی کشتی فرنگی، خاطر‌ نشان کرد: سجادی درباره شرایط تیم و مسابقات پیش‌رو سؤالاتی را داشت که من هم به آنها جواب دادم. او چند روز قبل با خادم جلسه‌ای داشته که در آن جلسه بنا شده وزارت ورزش و جوانان بیش از پیش هوای فدراسیون‌های المپیکی را داشته باشد.