kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال


حمایت از مظلومی در جلسه معارفه مشاور ویژه افشارزاده
 نصرالله عبداللهی دیروز  رسما به عنوان مشاور ویژه سرپرست باشگاه استقلال انتخاب و معرفی شد. در جلسه‌ای که از ساعت 10 صبح دیروز در در وزارت ورزش و جوانان و با حضور افشارزاده، پورحیدری، عبداللهی، منزوی، مظلومی، صالح، مجیدی، دین‌محمدی، ترابپور، بابایی، خدایی و زرندی برگزار شد، عبداللهی به عنوان دستیار ویژه سرپرست باشگاه استقلال معرفی شد و درباره موضوعات مختلف و آخرین شرایط تیم فوتبال استقلال نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت. عبداللهی در این جلسه ضمن تشکر از کادر مدیریتی و فنی باشگاه استقلال اعلام کرد قصد دارد در مدت زمان حضور دوباره خود در کنار تیم بزرگ استقلال ضمن استفاده از تجارب سالیان حضور در فوتبال، در ادامه بازی‌های استقلال به باشگاه کمک کند. از نکات قابل توجه این جلسه رضایت کادر مدیریتی از نتایج تیم در طول فصل جاری و روند طی شده در بازی‌های گذشته تیم بود. افشارزاده همچنین در ادامه اعلام کرد تمامی تلاش خود را به کار گرفته است و از هیچ کوششی برای موفقیت استقلال فروگذار نیست. مظلومی نیز در پایان ضمن بیان برخی نکات فنی، از حمایت‌های افشارزاده از تیم تشکر و قدردانی کرد.
 
سفر کفاشیان به ازبکستان
رئیس فدراسیون فوتبال جهت حضور در مرحله فینال رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا به ازبکستان سفر می‌کند. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از ظهر دیروز تهران را به مقصد ازبکستان ترک کرد تا به عنوان رئیس هیات اعزامی کنفدراسیون فوتبال آسیا در فینال این بازی‌ها حضور داشته باشد.رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC پس از پایان این رقابت‌ها، دوشنبه، سوم اسفند ماه وارد تهران خواهد شد.

 افشین پیروانی استعفا کرد
مدیر تیم ملی فوتبال ایران از سمت خود استعفا کرد. افشین پیروانی اعلام کرد استعفای خود را در تاریخ 24 بهمن ماه به علی کفاشیان داده است. او در این‌باره گفت: من آمده بودم کمک کنم اما وقتی نواقص را می‌بینم نمی‌توانم بمانم. پیش از او کی‌روش نیز درخواست استعفای خود را به کفاشیان داده بود.

 طعنه عزیزی به شهردار تهران
خداداد عزیزی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال گفت: آقای قالیباف دیر ابومسلمی شدی چرا که این تیم به دسته سوم رفت! محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در مراسم واگذاری دو ورزشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام کرد که از قدیم‌الایام طرفدار ابومسلم است و این تیم در قلب او جای دارد. عزیزی در خصوص این اظهار نظر شهردار تهران گفت: من قبول دارم که آقای قالیباف یک ابومسلمی است اما فکر می‌کنم او دیر ابومسلمی شد چون تیم به دسته سوم رفت. کاش مسئولان استان خراسان فکری به حال ورزش این استان می‌کردند و جالب است پول‌هایی که از صنعت در این استان به دست می‌آید به یک شهر دیگر می‌رود. من می‌بینم که پدیده و سیاه‌جامگان دست و پا می‌زنند ولی اتفاقی برای این دو تیم نمی‌افتد. شاید خود این دو باشگاه قبول نکنند ولی به خودشان نمی‌توانند دروغ بگویند.

 تهدید سپاهان به کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا
سرپرست تیم فوتبال سپاهان اعلام کرد در صورتی که AFC به بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشوری سوم رأی بدهد، این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهد کشید. پس از تیره شدن روابط دیپلماتیک بین دو کشور ایران و عربستان، مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کردند که تیم‌های باشگاهی و ملی این کشور حاضر نیستند در خاک ایران بازی کنند و به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نامه‌ای در این ارتباط ارسال کردند. این موضوع در AFC مورد بحث قرار گرفت و قرار شد اگر ایران و عربستان نتوانند مشکل فی‌مابین خود را تا 25 اسفند ماه حل کنند، این کنفدراسیون برای انجام بازی‌ها در کشوری سوم تصمیم خواهد گرفت. یکی از مسئولان باشگاه سپاهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد بازی تیم‌های ایران و عربستان را در کشوری سوم و بی‌طرف برگزار کند، تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از این رقابت‌ها کنار خواهند کشید. ‌رسول خوروش، سرپرست تیم فوتبال سپاهان اصفهان در گفت‌‌و‌گو با «رویترز» گفت: امیدوارم که راه‌حلی برای این مشکل پیدا شود، ولی اگر آنها روی بازی در کشوری سوم (زمینی بی‌طرف) تأکید داشته باشند، ما از لیگ قهرمانان آسیا کنار می‌کشیم. در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان نمایندگان کشورمان هستند و هر یک در گروه خود یک حریف عربستانی دارند.