kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

12 هزار پرستار جذب وزارت بهداشت می‌شوند

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت، خدمات بالینی و پرستاری وزارت بهداشت گفت: 12 هزار پرستار سال آینده جذب این وزارتخانه می‌شوند.



احمد نجاتیان در آیین تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: نظام سلامت کشور هم‌اکنون با کمبود بیش از 100 هزار پرستار روبه‌رو است و برای جبران این کمبود مجبور به اجرای طرح اضافه‌کاری پرستاران درکشور هستیم.
وی با اشاره به جذب بیش از 9 هزار نیروی پرستار در سال جاری گفت: اجرای طرح تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری و ارتقای شاخص‌های نظام کیفیت خدمات پرستاری از اولویت‌های وزارت بهداشت است.
نجاتیان با بیان اینکه متاسفانه هم‌اکنون در کشور به ازای هر 270 هزار نفر فقط یک مرکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل وجود دارد، ادامه داد: به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت کشور باید یک مرکز خدمات پرستاری در منزل ایجاد شود.
نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری نیز در بوشهر گفت: هم‌اکنون به ازای هر تخت بیمارستانی یک پرستار وجود دارد که این میزان باید برای هر تخت 1/8 پرستار باشد.
حسین پوپ در ارتباط با مشکل پرستاران گفت: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت میزان دریافتی پرستاران  اندکی افزایش یافته اما این میزان با وظیفه‌های محول شده به آنها در قالب طرح تحول نظام سلامت همخوانی ندارد و حجم کار آنان نیز دو برابر شده است. وی با اشاره به اختلاف 50 درصدی میزان دریافتی پزشکان و پرستاران گفت: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که 9 سال پیش از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، می‌تواند بخش عمده مشکل پرستاران را برطرف کند.
پوپ با اشاره به بلاتکلیف ماندن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بین بیمه و وزارت بهداشت گفت: با فراهم شدن زمینه اجرای این قانون بخشی از خدمات کنونی پرستاران تعرفه‌گذاری و میزان دریافتی آنها به حد مطلوب خواهد رسید.