kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

خرید و فروش مسکن مهر آزاد است

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: خرید و فروش مسکن مهر به شکل اعیانی آزاد بوده و هیچ مانعی وجود ندارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد اصغری مهرآبادی در اردبیل اظهار کرد: از مجموع دو میلیون و 220 هزار واحد مسکن مهر شروع شده در کشور تاکنون بیش از یک میلیون و 880 هزار واحد در کشور تحویل متقاضیان شده است.
وی با بیان اینکه 350 هزار واحد مسکن مهر نیز در کشور در حال احداث است، تصریح کرد: 205 هزار واحد از این تعداد در مرحله نازک‌کاری و 95 هزار واحد نیز در مرحله سفت‌کاری است که تلاش می‌‌کنیم تا پایان سال آینده پرونده مسکن مهر را در کشور ببندیم.
قا‌ئم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: از نظر احداث تاسیسات مورد نیاز در مجتمع‌های مسکونی مهر بیش از 2 هزار و 300 واحد مدرسه در کشور در حال احداث است.
اصغری مهرآبادی اظهار کرد: از این 2 هزار و 300 واحد مدرسه در مجتمع‌های مسکونی مهر 440 باب توسط خود وزارت راه و شهرسازی تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است. وی تصریح کرد: 170 باب از این واحدهای آموزشی نیز در مرحله تکمیل و واگذاری است که امیدواریم همزمان با تکمیل واحدهای مسکن مهر این مجموعه‌ها نیز تحویل دستگاه بهره‌بردار شود.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در مورد احداث 424 باب مسجد نیز در مساکن مهر کشور گفت: از این تعداد 230 باب به اتمام رسیده و در مرحله بهره‌برداری است و مابقی این مساجد نیز در حال تکمیل و تحویل به ساکنان مساکن مهر است.
اصغری مهرآبادی در مورد احداث 51 واحدکلانتری نیز در مجتمع‌های مسکونی مهر افزود: از این تعداد 34 باب احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است. وی به جزئیات افتتاح‌های مسکن مهر در یک ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در ایام‌الله دهه فجر 150 هزار واحد افتتاح شده و در ماه ‌آینده نیز 40 هزار واحد در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
اصغری مهرآبادی افزود: مصوبه اخیر دولت در مورد واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر نیز در دستور کار قرار گرفته به‌طوری که تا 80 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کشور داریم که عمدتا در استان‌های البرز، گیلان، اصفهان و خوزستان هستند.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: مازاد مسکن مهر در برخی از مناطق کشور قرار است بدون در نظر گرفتن شرایط خاص به متقاضیان واگذار شود.