kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره):

مسئولان باید درد فقرا را داشته باشند

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی گفت: مسئولان درد فقرا را ندارند متاسفانه وضعیت به‌ گونه‌ای شده که باید به مسئولان پول بدهیم و به آنها التماس کنیم تا به خانه یک فقیر بیایند و برای کمک کردن دلشان به درد بیاید.


به گزارش تسنیم، پرویز فتاح صبح دیروز در همایش تخصصی حمایت و سلامت خانواده اظهار داشت: ما نتوانسته‌ایم فقر را برطرف کنیم، دلیلش هم این است که اداری کار می‌کنیم و اصلا ایمانی به فقر نداریم و حقوق‌بگیر هستیم.
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی اضافه کرد: می‌گویند حضرت علی(ع) از درد فقرا شب‌ها خواب نداشته و از درد به خود می‌پیچیده است. مولای متقیان ما فقیر نبود بلکه یک آقازاده بود اما شب‌ها از درد فقرا خواب نداشت.
وی گفت: می‌گویند امام‌خمینی(ره) انقلاب را پایه‌گذاری کرد و کمیته امداد حاشیه بود در حالی که این‌چنین نیست. یک بار که حضوری خدمت حضرت ‌آقا رسیده بودم، ایشان فرمودند «این آقایی که صهیونیست است و دائما علیه جمهوری اسلامی ایران موضع می‌گیرد خیریه دارد و می‌خواهند این‌گونه چهره کریه خود را بازسازی کنند و به همین خاطر کار خیر انجام می‌دهند.»
فتاح افزود: متاسفانه برخی‌ها در ایران هم این کار را می‌کنند که ما با آنها کاری نداریم، ما معتقدیم این کمیته‌ای که امام‌خمینی(ره) راه انداخته حاشیه نیست، بلکه متن و جان انقلاب است.
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی با بیان اینکه امام‌خمینی امام پابرهنگان بود، افزود: اگر قرار باشد این‌گونه کار کنیم، 5600 میلیارد تومان بودجه که سهل است حتی اگر دو برابر هم دولت بدهد، خاصیتی نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: برنده میدان کار ما حامیان هستند؛ کسانی که بی‌نام و نشان به ایتام و نیازمندان کمک می‌کنند و صدقه و زکات خود را به ما می‌دهند.
فتاح گفت: متاسفانه وضعیت به‌گونه‌ای شده که باید به مسئولان پول بدهیم و به آنها التماس کنیم تا به خانه یک فقیر بیایند و برای کمک کردن دلشان به درد بیاید.
وی توضیح داد: برای سال آینده تورم 11 درصد پیش‌بینی شده در حالی که بودجه کمیته امداد 7 درصد افزایش یافته و رکود هم که هنوز رفع نشده؛ این یعنی فقر بیشتر و رسیدگی کمتر.
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در ادامه این مراسم از پرداخت عیدی مددجویان خبر داد و گفت: عیدی مددجویان این نهاد با مستمری اسفندماه آنان پرداخت می‌شود.