kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان در زاهدان

هفدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان با حضور شماری از مسئولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی زاهدان گشایش یافت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 656 ناشر از سراسر کشور از مدت‌ها قبل در فراخوان این نمایشگاه نام‌نویسی کردند که متاسفانه به دلیل محدودیت فیزیکی فقط شرایط 450 ناشر برای حضور پذیرفته شد.
حسین مسگرانی با بیان اینکه 22 ناشر از سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه شرکت دارند، افزود: از یکشنبه هفته جاری به مدت یک هفته 450 ناشر، بیش از 50 هزار عنوان کتاب خود را در 250 غرفه مستقر در 2 سرسرای اصلی و جنبی محل دائمی نمایشگاههای زاهدان به معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.
وی تصریح کرد: کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی به فروش می‌رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: اعتبار استانی و کشوری پیش‌بینی شده برای نمایشگاه کتاب استان 700میلیون بن است.
مسگرانی افزود: علاقه‌مندان حوزه کتاب می‌توانند صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 20 از نمایشگاه دیدن کنند.
وی ادامه داد: در حاشیه هفدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان برنامه‌های جنبی مختلفی نظیر نشست‌های نقدکتاب برپایی ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری نظیر ایستگاه نقاشی تدارک دیده شده است.
وی افزود: همچنین برای نخستین بار در این نمایشگاه مراسم تقدیر از برگزیدگان کتاب سال استان، برپایی دیوار مهربانی (یار مهربان) با همکاری شورای شهر زاهدان به منظور کمک به اقشار کم درآمد و برپایی غرفه‌هایی در قالب اهدا و تبادل کتاب برای رفع نیاز بازدیدکنندگان پیش‌بینی شده است.