kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷

کوتاه از شهرستان‌ها


راه‌اندازی شهرک صنایع‌دستی
اراک- خبرنگار کیهان: با اولین شهرک تولید و پایانه صادرات صنایع‌ دستی استان مرکزی در اراک به بهره‌برداری رسید. این شهرک و بازارچه صنایع دستی توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال  در فضایی به وسعت 4 هزار متر مربع با 30 غرفه ساخته شده است. با راه‌اندازی این بازارچه برای 90 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

لزوم برنامه‌ریزی برای صادرات
همدان خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 174 میلیون دلار محصولات کشاورزی استان در سال جاری به خارج از کشور صادر شده است.مهندس منصور رضوانی‌جلال افزود: استان همدان با داشتن 142 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی، تولید 4/5 درصد محصولات کشاورزی را در کشور انجام می‌دهد و 3/3 درصد ارزش افزوده بخش نیز متعلق به این استان است. وی یادآور شد: برنامه‌ریزی جهت صدور محصولات مازاد کشاورزی استان امری لازم و ضروری است اما با وجود صدور 174 میلیون دلار از محصولات به خارج، زیرساخت‌های صادراتی متناسب با میزان تولید ما هنوز آماده نیست.

اجرای 25 طرح عمرانی
ایوان غرب- خبرنگار کیهان: طی مراسمی با حضور استاندار ایلام 25 طرح عمرانی- کشاورزی، آبرسانی و آموزشی با اعتباری افزون بر 370 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 305 نفر فرصت شغلی ایجاد شد. در این مراسم استاندار ایلام دستوراتی برای رفع مشکل طرح‌های اقتصادی در شهرک صنعتی ایوان غرب داد.

افتتاح 11 مدرسه
یاسوج- خبرنگار کیهان: مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: 64 پروژه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در این استان اجرا شد. جهان محرابی افزود: به منظور اجرای این پروژه‌ها 40 میلیارد ریال هزینه شده است. وی با بیان اینکه 11 پروژه آموزشی در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد در بهمن ماه به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: به منظور گشایش این پروژه‌ها 90 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

گشایش کارخانه
خرم‌دره- خبرنگار کیهان: با حضور مسئولان استان زنجان یک شرکت تولیدی در شهر خرم‌دره به بهره‌برداری رسید. این واحد تولیدی در زمینی به مساحت یکهزار و 750 مترمربع احداث شده که برای راه‌اندازی آن دو میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است. واحد تولیدی مزبور دارای 6 خط تولیدی با 20 نوع محصول است و مهم‌ترین محصول آن، زیتون کنسروی است.

تاسیس مدرسه 3 کلاسه
جاسک- خبرنگار کیهان: طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان جاسک آموزشگاه سه کلاسه روستای گوان این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این آموزشگاه با زیربنای 378 متر مربع با اعتباری افزون بر 6 میلیارد ریال احداث شده و دارای 3 کلاس درس یک آزمایشگاه، یک اتاق اداری و 4 چشمه سرویس بهداشتی است.

خرید محصولات کشاورزی
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیر سازمان تعاون روستایی خوزستان گفت: امسال بیش از 827 هزار تن محصول کشاورزی از تولیدکنندگان خریداری شد.هرمز خواجوی با بیان اینکه در خوزستان بیش از 250 هزار تن ظرفیت انباری مسقف و 850 هزار تن ظرفیت انباری روباز وجود دارد، افزود: 65 باسکول دیجیتالی پیشرفته نصب شده در مراکز و 22 کارخانه ذرت خشک‌کنی نیز از دیگر ظرفیت‌های استان به شمار می‌رود.
مدیر سازمان تعاون روستایی خوزستان در پایان از خرید 35 درصد از کشت و صنعت شهید رجایی خبر داد.

اختصاص اعتبار برای مشاغل خرد
یاسوج- خبرنگار کیهان: مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 92 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی به این اداره کل اختصاص داده شده است. سیدعلیرضا موسوی امجد تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش بهزیستی از وظایف بنیادین این نهاد است. وی با بیان اینکه 18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت:‌ انتظار داریم اقدامات لازم برای تسهیل در عبور و مرور این افراد در معابر عمومی انجام شود. موسوی‌امجد درباره علل افزایش معلولان گفت: بی‌توجهی به مقوله پیشگیری و آموزش‌های پیش از ازدواج، نزاع‌های دسته‌جمعی، عدم آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج مهم‌ترین علل افزایش آمار معلولیت در استان به شمار است.