kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
استاندار :

1 درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به ورزش استان کرمانشاه اختصاص می‌یابد

استاندار کرمانشاه گفت: با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان 1 درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به توسعه ورزش اختصاص می‌یابد.

 کرمانشاه- خبرنگار کیهان:

اسدالله رازانی با اشاره به بودجه اندک هیئت‌های ورزشی اظهار کرد: بودجه‌ای که سالانه توسط اداره کل تربیت‌بدنی در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار می‌گیرد بسیار اندک است و آن‌ها با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.
وی گفت: مجموعه کل اعتباراتی که اداره کل تربیت‌بدنی در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار می‌دهد چیزی حدود 150میلیون تومان است که به طور متوسط سهم هر هیئت 3 میلیون تومان می‌شود که این مبلغ بسیار ناچیز است.
رازانی افزود: بدیهی است یک هیئت ورزشی به هیچ عنوان قادر نیست با این اعتبارات محدود هزینه‌های متعدد سالیانه مانند اعزام ورزشکاران به مسابقات، اردوهای آمادگی، خرید و سایل و تجهیزات و دیگر هزینه‌های جاری را تأمین کند.
وی تصریح کرد: حتی اگر تمامی این مبلغ 150 میلیون تومان در اختیار هیئت کشتی- به عنوان یکی از ورزش‌های اصلی استان - قرار داده شود نیز به تنهایی توانایی کفاف هزینه‌های این مجموعه را نمی‌دهد.
استاندار کرمانشاه افزود: 40 درصد از این اعتبارات اختصاص یافته در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد که می‌توانند آن را صرف توسعه ورزش کارمندی، تجهیز اماکن ورزشی و حمایت از تیم‌های ورزشی و هیئت‌های ورزشی کنند. همچنین 30 درصد از این اعتبار متعلق به آموزش و پرورش است و این اداره می‌تواند از این اعتبارات برای ورزش دانش‌آموزی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی مصرف کند.