kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

استقرار 3045 شعبه اخذ رأی در 9 حوزه رأی‌گیری مازندران

6 هزار و 90 صندوق رأی در 9 حوزه انتخاباتی، آرای 170 نامزد مجلس شورای اسلامی و 7 نامزد مجلس خبرگان رهبری را در 3 هزار و 45 شعبه رأی در هفتم اسفندماه جاری از مردم اخذ خواهند کرد.

 ساری- خبرنگار کیهان:

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: 92 درصد نامزدها مرد و هشت درصد زن هستند.
علیرضا یونسی گفت: 69 نفر از نامزدها دارای سابقه رزمندگی در دوران دفاع مقدس، 30 نفر جانباز، 11 نفر از نمایندگان فعلی مجلس و 23 نفر از خانواده شهدا یک نفر آزاده و چهار نفر هم دارای سابقه ادواری حضور در مجلس شورای اسلامی هستند.
وی افزود: 16 نفر از نامزدهای تائید صلاحیت شده مازندران برای مجلس شورای اسلامی استاد دانشگاه، 9 نفر پزشک، پنج نفر قاضی، دو نفر وکیل، 17 نفر معلم، 25 نفر بازنشسته، دو نفر خانه‌دار و 36 نفر دارای مشاغل آزاد هستند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران حداقل سن این نامزدها را 30 سال و بیشترین را 66 سال اعلام و اظهار کرد: کرسی حوزه انتخابیه بابل بیشترین و نور و محمودآباد کم‌ترین تعداد نامزد را برای رقابت دارند.
وی میانگین نامزدهای تائید صلاحیت شده برای هر کرسی مازندران در مجلس شورای اسلامی را 14 نفر اعلام کرد.
یونسی در ادامه افزود: در این دوره از انتخابات 10 هزار عوامل انتظامی و 48 هزار نفر اجرایی در برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری مازندران مشارکت دارند.
وی ادامه داد: استان مازندران با 9 حوزه انتخابیه دارای 12 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که شهرستان‌های بابل، قائم‌شهر و ساری هر یک دو نماینده در مجلس دارند. رئیس ستاد انتخابات مازندران در خاتمه افزود: 7 نامزد برای احراز 4 کرسی مجلس خبرگان رهبری در استان مازندران با هم رقابت خواهند کرد.