kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

مشهد سالانه به 250 اتوبوس جدید نیاز دارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مشهد برای ثابت نگه داشتن عمر ناوگان اتوبوسرانی نیازمند ورود سالانه 250 اتوبوس است، گفت: 100 اتوبوس شهری به‌زودی به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه می‌شود.


سبدجلال فیاضی در ارتباط با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌های امروز شهر مشهد با نیازهای شهر مشهد برابری می‌کند.
 وی افزود: اگر سالانه 250 اتوبوس به شهر مشهد اضافه شود، عمر ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ثابت نگه داشته می‌شود، اما هر چه بیشتر بتوانیم اتوبوس به شهر مشهد اضافه کنیم شاهد کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی هستیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد تصریح کرد: در گذشته شهرداری‌ها برای خرید اتوبوس جدید تنها 17/5 درصد از قیمت تمام شده اتوبوس را پرداخت می‌کردند اما امروز باید شهرداری‌ها تمام قیمت اتوبوس را پرداخت کنند و با این توجه باید برای حل مشکلات نقدینگی راهکارهایی را برای ورود بخش خصوصی به این موضوع داشته باشیم. فیاضی خاطرنشان کرد: به زودی 100 دستگاه اتوبوس دیگر نیز به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه می‌شود اما باید مکانیزم ارائه آن به بخش خصوصی مشخص شود به طوری که با دریافت هزینه‌های آن مجدد بتوانیم اتوبوس جدید خریداری کنیم.