kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
با اشاره به ارزیابی محافل اطلاعاتی

روزنامه آلمانی: دیگر نمی‌توان پیروزی اسد را متوقف کرد

در آستانه عملیات سرنوشت‌ساز آزادسازی شهر «حلب» به دست نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، یک روزنامه آلمانی به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور اعلام کرد، کار از کار گذشته و دیگر نمی‌توان جلوی پیروزی «بشار اسد» را گرفت.

سرویس خارجی-

در استان حلب لحظات به سمت ساعت صفر عملیات آزادسازی کامل شهر باستانی «حلب» به سرعت در حال سپری شدن است و رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه مصمم و مطمئن برای شروع عملیات لحظه‌شماری می‌کنند. آنها نسبت به حساسیت این عملیات آگاه هستند و می‌دانند که حلب آخرین لانه فتنه، تروریسم تکفیری و حامیان آنهاست.
به خاطر همین حساسیت، آمریکا و حامیان محلی تکفیری‌ها حال و روز خوبی ندارند و به مثل مشتی مجرم گرفتار، هر کسی نسخه‌ای می‌پیچد.
اما در میان این نسخه‌های تجویزی جدید، دیگر صحبت از اعزام نیرو نیست و به جای آن، روی برقراری آتش‌بس، ایجاد منطقه پرواز ممنوع و انجام گفت‌وگو در سطح آمریکا و روسیه تاکید می‌شود.
از پشت مرزها نیز ترکیه شاخ و شانه می‌کشد؛ این کشور علاوه بر پذیرش ده‌ها جنگنده عربستان و قطر در پایگاه هوایی اینجرلیک، خود نیز راسا مواضع ارتش سوریه و کردهای سوری را در استان‌های لاذقیه و حلب با توپخانه زیر آتش گرفته است. در پی این اقدام جنون‌آمیز، که 35 کشته برجای گذاشت، «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه، اعلام کرد که کشورش در مقابله با هرگونه تهدیدی از خاک سوریه تردید نخواهد کرد!
در واقع آنکارا با این اقدام نسنجیده، هم به همگان نشان داد که در ارتباط با جنگ خونین پنج ساله سوریه مقصر است و هم نسبت به نوع واکنش ارتش سوریه در مرزهای خود، واهمه دارد.
اما، همزمان با این واکنش‌های انفعالی جبهه حامی تروریسم، روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه»، طی گزارشی به نقل از محافل اطلاعاتی این کشور، آب پاکی را روی دست‌های حامیان تروریسم در سوریه ریخت و حقیقت تحولات جاری در سوریه را در چند جمله خلاصه کرد؛‌ این روزنامه به نقل از منابع امنیتی آلمان نوشت: «با مشارکت (هوایی) روسیه در سوریه، پیروزی «بشار اسد» غیر قابل توقف است.»
به نوشته این روزنامه، محافل امنیتی آلمان بر این باور هستند که کمک روسیه به مقاومت منطقه، روند تحولات در سوریه را تغییر داده و این روند غیر قابل بازگشت است.
بر اساس پیش‌بینی «فرانکفورتر آلگماینه»، نبرد علیه تروریسم و داعش، از شمال سوریه به شرق این کشور انتقال می‌یابد.
البته این روزنامه در بیان حساسیت نبردهای فعلی در استان حلب و پیروزی‌های درخشان ارتش تنها نیست؛ «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «رای‌الیوم» که تحلیل‌هایش معمولا یک قدم از تحولات جلوتر است تاکید کرده که جنگ حلب، سرنوشت خاورمیانه را رقم خواهد زد. شبکه «روسیا الیوم» هم اعلام کرده، پیروزی ارتش در حلب، معادلات نظامی و سیاسی در منطقه را تغییر خواهد داد.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته جهان در سوریه با «لحظه سرنوشت‌سازی» روبروست. محافل رسانه‌ای و سیاسی مخالف دولت آنکارا در ترکیه، دست و پا زدن کنونی این کشور به همراه قطر و عربستان را بی‌فایده خواندند و اعلام کردند که این سه کشور بیهوده برای نجات داعش و جبهه النصره در سوریه تلاش می‌کنند.
در عرصه میدانی سوریه نیز، علاوه بر استان حلب، زمینه‌های فروپاشی جبهه تروریستی در استان‌ها مشهود است، به گونه‌ای که در استان «حمص» ده‌ها فرد مسلح به ارتش سوریه پیوستند و در استان «لاذقیه» نیز دو منطقه دیگر از عناصر تروریستی پاکسازی شد و در شهر «رقه» که از سوی داعش به عنوان پایتخت معرفی شده، اعضای این گروه تروریستی، به خاطر وحشت از حملات هوایی، مراکز اداری را ترک کرده و در مناطق مسکونی پناه گرفته‌اند.
در جنوب سوریه نیز ارتش منطقه «البجایجه» استان «درعا» را در نوبت پاکسازی قرار داده است.