kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
مدیرمسئول کیهان در دماوند:

تلاش برای تحریف خط امام(ره) نشانه حضور پررنگ امام(ره) در باورهای مردم است


دماوند- خبرنگار کیهان:
عصر عاشورا، اندک زمانی قبل از آن که مولای مظلوم ما حسین بن علی(ع) به شهادت برسد، همچنان ندای «هل من ناصر ینصرنی» بر زبان داشت و حرامیان در حیرت که فرزند رسول خدا(ص) چه کسی را به یاری می‌طلبد؟ یارانش که همه به خون غلتیده‌اند و از سپاه کم شمارش هیچکس باقی نمانده است. پس او در آن صحرای بی‌کسی از چه کسی انتظار لبیک دارد؟ آنها نمی‌دانستند که کربلا سرزمینی است به وسعت همه دنیا و عاشورا روزی خواهد شد به درازای همه زمان‌ها و چنین بود که ندای هل من ناصر آن روز مولای ما، در گوش زمان پیچید و پیچید و 14 قرن را درنوردید تا به دوران ما رسید و به قول رهبر معظم انقلاب، عصر خمینی آغاز شد و بار دیگر اسلام ناب محمدی(ص) بر کرسی حاکمیت نشست و مسیر تاریخ را به گونه‌ای متفاوت از 14 قرن گذشته، ورق زد.
حسین شریعتمداری که شامگاه روز سه‌شنبه 20 بهمن ماه در مراسم «ده شب، ده سخنرانی» ویژه دهه مبارکه فجر در مسجد جامع دماوند و در جمع مردم این شهر حضور یافته بود، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت؛ از نخستین روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اگرچه هیچگاه از دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها در امان نبوده‌ایم و عقبه‌های فراوانی را پشت سرگذاشته‌ایم اما در عبور از هر عقبه تند، گام‌های بلندی به جلو برداشته‌ایم و این واقعیت با مقایسه جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در آغاز و جایگاه کنونی آن به وضوح قابل درک است. مدیر مسئول کیهان گفت؛ کسانی که ادعا می‌کنند جایگاه و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در گذر زمان به تدریج رنگ باخته است باید به این پرسش منطقی پاسخ بدهند که اگر اینگونه است، چرا دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های آمریکا و متحدانش علیه ایران اسلامی همه روزه شتاب و دامنه بیشتری پیدا کرده است و به قول حضرت امام(ره) که خطاب به آمریکا می‌فرمود؛ اگر می‌گوئید اتفاق مهمی نیفتاده است، چرا اینهمه سر و صدا می‌کنید و آشفته و سراسیمه شده‌اید؟
شریعتمداری در ادامه اظهار داشت؛ انقلاب اسلامی را بدون تردید می‌توان بعثت دوباره نامید چرا که همان اصول و مبانی صدر اسلام که رسول خدا(ص) به میدان آورده بود، بار دیگر و این بار در ایران اسلامی به بار نشسته است با این تفاوت که مردم در بعثت دوباره، از کژی‌ها و پلشتی‌ها و تحریف‌ها و بدعت‌های گذشته درس آموخته و عبرت اندوخته‌اند و می‌دانند که اگر مانند آنچه در صدر اسلام اتفاق افتاد، از رهبری جدا شده و به خواص آلوده روی آورند و یا از توطئه‌های دشمن در بیرون و درون غفلت کنند و یا از قدر و قیمت انقلاب غافل شوند، با همان انحراف‌ها و ضربه‌های سختی روبرو خواهند شد که در صدر اسلام و بعد از رحلت رسول خدا(ص)  شاهد آن بوده‌ایم. مدیر مسئول کیهان در ادامه به نمونه‌‌هایی از توطئه‌های دشمن طی 37 سال گذشته، نظیر طراحی 3 کودتا،‌حمله نظامی، جنگ نفت‌کش‌ها، بمباران شهرها، جنگ سفارتخانه‌ها، تحریم‌های اقتصادی و اخیراً چالش هسته‌ای اشاره کرد و با توضیح درباره ناکامی آن ترفندها، گفت: ناکامی در به کارگیری این اهرم‌ها به معنای دست کشیدن دشمن از کینه‌توزی نیست زیرا ما و حریف،‌ هویت یکدیگر را به چالش کشیده‌ایم و امروزه می‌بینیم که از نقطه آغاز تاکنون گام‌های بلندی برداشته‌ایم و بسیاری از عقبه‌های استراتژیک دشمن را به نفع اسلام و انقلاب تسخیر کرده‌ایم. شریعتمداری به بازخوانی نظرات مقامات و رسانه‌های آمریکایی و اروپایی درباره ناکامی ترفندهای آمریکا و متحدانش علیه ایران اسلامی پرداخت و از جمله به تحلیل 3 سال قبل هفته‌نامه آمریکایی «ویکلی استاندارد» اشاره کرد که در پایان نتیجه گرفته بود؛ همه رؤسای جمهور آمریکا از کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام خمینی(ره) به اشتراک نظر رسیده‌اند و آن، این که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. مدیر مسئول کیهان از نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز نظام با عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف کنونی دشمن یاد کرد و گفت؛ دشمن برای نفوذ از کسانی استفاده می‌کند که از سابقه مثبت در نظام برخوردار باشند و این سابقه برای مردم نیز شناخته شده باشد و اظهار داشت؛ این مشخصات، نشان می‌دهد که عامل نفوذی اولاً باید از «خواص» باشد و ثانیاً؛ از خواصی باشد که به هر علت، از جمله آلودگی، کج فهمی و یا قدرت‌طلبی با اصول و مبانی نظام فاصله گرفته باشد. دشمن در این حالت، از سابقه مثبت «خواص آلوده» به عنوان اهرم نفوذ استفاده می‌کند و از این روی حضرت امام(ره) به جد هشدار می‌دادند که دشمن خواسته‌ها و اهداف خود را از زبان افراد موجه مطرح می‌کند.
شریعتمداری با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت و یکی از مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز گفت: نفوذ در خانه ملت همواره یکی از اهداف تعریف شده حریف بوده است و طی 37 سال گذشته نمونه‌های موفقی از این نفوذ را شاهد بوده‌ایم، و نتیجه گرفت که در انتخابات مجلس شورای اسلامی مخصوصاً در شرایط کنونی باید به نامزدهایی رأی داد که سلامت و پایبندی آنها به اسلام و انقلاب ثابت شده باشد. مدیر مسئول کیهان به سخن مستند و حکیمانه اخیر رهبر معظم انقلاب که بیعت با امام و انقلاب را بیعت با رسول خدا(ص) دانسته بودند اشاره کرد و گفت؛ از آنجا که جمهوری اسلامی ایران، برخاسته از اصول و مبانی اسلام است، باید تک‌تک آرایی را که به صندوق می‌اندازیم، امانت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار بدانیم.
شریعتمداری گفت؛ اعتقاد و ارادت قلبی مردم به اصول و مبانی خط امام(ره) یکی از اصلی‌ترین موانع پیش‌روی دشمن برای نفوذ بوده است و مردم با شناختی که از بینش و منش امام راحل(ره) دارند، خواص فاصله‌دار با این خط مقدس را شناسایی کرده و آنان را طرد می‌کنند.
مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت: دقیقاً به علت همین اعتقاد راسخ مردم به اصول و مبانی خط امام است که امروزه دشمنان بیرونی با بهره‌گیری از برخی خواص آلوده در پی تحریف خط امام(ره) هستند و با تحلیل‌های من درآوردی و خاطره‌گویی‌هایی که با آثار مستند و مکتوب موجود از حضرت امام(ره) متضاد و ناهمخوان است به تحریف خط امام(ره) روی آورده‌اند. شریعتمداری توضیح داد که؛ تلاش برای تحریف خط امام از این واقعیت حیات‌آفرین نیز حکایت می‌کند که خط امام و اصول و مبانی آن در میان مردم زنده و پویاست و اگر چنین نبود، تلاش گسترده برای تحریف خط مقدس امام(ره) معنا و مفهومی نداشت و به قول حضرت آقا ضرب سکه تقلبی نشانه وجود سکه واقعی است.