kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
امام جمعه قم:

دشمن از گسترش پیام اسلام انقلابی هراسان شده است

امام جمعه قم با بیان اینکه پیام اسلام انقلابی و استکبارستیز منطقه و جهان را درنوردیده است گفت: دشمن از این اتفاق به شدت هراسان شده است.


قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: دشمن برای متوقف کردن پیشرفت رو به جلو اسلام انقلابی به مرکز این گفتمان تمرکز کرده است تا آن را به انحراف بکشاند.
وی اظهار داشت: مستکبرین به منظور متوقف کردن اسلام انقلابی از طرفی به تطهیر رژیم پلید پهلوی پرداخته و از سوی دیگر به بزک کردن چهره آمریکایی- صهیونیستی روی آورده است.
امام جمعه قم نظام اسلامی و اسلام انقلابی را دارای سیستمی عقلایی و نظام‌مند و مبتنی بر اعتدال اعلام و تاکید کرد: چنین نظامی داعشی و کاریکاتوری نیست و ویژگی منحصر بفرد آن مقابله با نظام‌های استکباری است و به همین دلیل مورد حقد و کینه قرار دارد.
وی ادامه داد: دشمنان آگاه یا غافل همزمان به راهکار ایجاد اختلاف و ضدیت میان مردم و حمله به محور وحدت آنها یعنی ولایت و رهبری روی آورده‌اند، لذا  هوشیاری همگان در این مقطع بسیار تاثیرگذار و راهبردی است.
امام جمعه قم انتخابات را مظهر اقتدار و نفس تازه به سیستم حاکمیتی عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن که چشم دیدن این صحنه‌های حماسی و قدرت‌آفرین را ندارد در پی فتنه‌گری و شبهه‌انگیزی است.
وی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار مقابله با فتنه‌گری‌ها و شبهه‌انگیزی‌ها، عمل به قانون است و همه باید با همه وجود به این اصل مهم یعنی قانون‌پذیری تن دهند و آن را فصل‌الخطاب بدانند.
اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، حضور پرشکوه مردم را با وجود گذشت ده‌ها سال از پیروزی انقلاب ناشی از اراده الهی دانست و گفت: این عظمت مثال‌زدنی با وجود انبوهی از توطئه و هجمه فرهنگی و سیاسی فقط و فقط از حمایت و امداد الهی به این ملت حکایت دارد وگرنه هر ملتی تاب تحمل این همه توطئه را نداشته و به سرعت فرو می‌پاشید.
خطیب جمعه قم همچنین سالروز میلاد حضرت زینب(س) را گرامی داشت و این روز را به پرستارانی که زینب‌وار سلامت خود را فدای حفظ سلامتی دیگران می‌کنند تبریک گفت.