kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

گزارش خواندنی روزنامه صهیونیستی هاآرتص از شکست خفت‌بار آمریکا در جنگ سوریه

یک روزنامه صهیونیستی طی گزارشی درباره پیروزی‌های میدانی ارتش سوریه در استان «حلب»، نوشت که محاصره (تروریست‌ها) در شهر حلب، شکست خفت‌بار سیاست‌های رئیس‌جمهور ایالات متحده را به نمایش گذاشت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «هاآرتص» نوشت: محاصره شهر حلب نه تنها بزرگترین دستاورد نظام «بشار اسد» در جنگ سوریه طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود، بلکه مسئله دیگری را نیز برملا می‌کند و آن، دفن شدن خواسته‌های دولت کنونی آمریکا در خاورمیانه است. این روزنامه با اشاره به انتقادهای روزنامه‌های آمریکایی از سیاست شکست‌خورده دولت «باراک اوباما» در سوریه، افزود: مطبوعات آمریکا در توصیف شکست دولت اوباما در سایه تحولات حلب، به رقابت با یکدیگر پرداخته‌‌اند؛ برخی آن را «ورشکستگی اخلاقی»، برخی دیگر «فاجعه غیرقابل کنترل» و «لکه‌ای اخلاقی» و برخی نیز آن را «سیاست شرم‌آور» توصیف می‌کنند.
هاآرتص علت واقعی موضع‌گیری‌های این روزهای آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را نیز، ایجاد گذرگاهی برای امدادرسانی و پشتیبانی از گروه‌های مسلح دانست.
هاآرتص همچنین، شرایط جاری و نبرد حلب را «لحظه‌ای سرنوشت‌ساز» توصیف کرد و نوشت،  ارتش سوریه هم‌اکنون در حال آزادسازی شهرها و روستاهای حومه شهر حلب بوده و همه این اقدامات،‌ مقدمه‌ای برای آزادسازی این شهر (حلب) از دست گروه‌های مسلح است.
پیش از این بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان بین‌المللی اعلام کرده‌اند، آزادسازی حلب به معنی پیروزی اسد در جنگ سوریه و پایان کار تروریست‌ها خواهد بود.