kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

تظاهرات هزاران نفر از مردم صنعا علیه جنایات آمریکا و آل سعود در یمن

انقلابیون یمنی با برپایی تظاهراتی گسترده باردیگر جنایات مشترک آل سعود و آمریکا در قتل‌عام یمنی‌ها را محکوم کردند.


یمنی‌ها روز پنجشنبه در صنعا پایتخت این کشور با شعار «انقلاب ما علیه تهاجم نظامی آمریکا ادامه دارد»راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند. آنطور که خبرگزاری رسمی یمن یعنی سبأ اعلام کرده، تظاهرکنندگان بر ادامه حرکت انقلابی و خشم مردمی خود تاکید کرده و حمایت و مشارکت مستقیم آمریکا در جنگ علیه ملت یمن را محکوم کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌ها و پارچه نوشته‌هایی علیه مشارکت آمریکا در حملات شکل گرفته به تاسیسات زیربنایی و مجتمع‌های مسکونی و کشتن هزاران تن از غیرنظامیان بی‌دفاع شعار سر دادند. تظاهرکنندگان تاکید کردند:«جنایات وحشیانه آمریکا در یمن بی‌پایه و اساس بودن ادعای این کشور در دفاع از حقوق بشر و استقلال کشورها و ملت‌ها را به اثبات می‌رساند.»
اقشار مختلف مردم یمن در این راهپیمایی از مواضع سازمان ملل، اتحادیه عرب و نهادهای بین‌المللی و عربی به اصطلاح مدافع حقوق بشر نسبت به جنایات شکل گرفته علیه ملت یمن نیز ابراز خشم و نارضایتی کردند. تظاهرکنندگان در پایان با صدور قطعنامه‌ای با قیمومیت خارجی‌ها بر کشور یمن و مطالب دیکته شده از سوی آنان برای یمنی‌ها و پذیرش راه حل‌های خفت‌بار اعلام مخالفت کردند.
هدیه منصورهادی
 به امارات!
از سوی دیگر رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به پاس مشارکت امارات در قتل‌عام یمنی‌ها جزیره‌ای را به این کشور بخشید! به گزارش فارس، در توافقی میان «امارات متحده عربی» و «عبد ربه منصور هادی» جزیره مهم «سقطری» به مدت 99 سال به ابوظبی اجاره داده شد! جزیره سقطری (سقطرا) به عنوان منطقه‌ای شناخته می‌شود که از اکوسیستم منحصربفردی برخوردار است، بیش از یک‌سوم پوشش گیاهی این جزیره منحصر به فرد و شگفت آور است و به عنوان جزیره‌ای با پتانسیل بسیار بالای گردشگری شناخته می‌شود. نکته بسیار مهم اینکه این جزیره در دهانه خلیج عدن واقع شده است!