kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
در اعتراض به بحران اقتصادی

کشاورزان خشمگین یونانی آتن را به آتش کشیدند

گروهی از کشاورزان یونانی معترض به اجرای برنامه‌های ریاضت اقتصادی با یورش به وزارت کشاورزی این کشور به شدت با پلیس درگیر شدند.


روی کارآمدن دولت چپگرای سیپراس نیز دردی از بحران مردم یونان کم نکرد چرا که روزی نیست در خیابان‌های آتن مردم،  وعده‌های ضد ریاضتی دولت را به نخست‌وزیر این کشور یادآوری نکنند.
دیروز در همین راستا کشاورزان یونانی معترض به اصلاحات در درآمد بازنشستگان، در آتن پایتخت این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند که این اعتراضات مقابل وزارت کشاورزی این کشور به درگیری شدید با پلیس منجر شد. پلیس یونان با پرتاب گاز اشک‌آور، کشاورزان معترض را متفرق کرد،  کشاورزان اما با چوب و سنگ و آتش به مقابله با نیروهای پلیس پرداختند و شیشه‌های ساختمان وزارت کشاورزی را شکستند. این تظاهرات پیش از شروع، تجمع اعتراضی بزرگی بود که قرار بود دیروز (جمعه) برگزار شود.
کشاورزان از سراسر یونان به سمت آتن، پایتخت این کشور آمده‌ بودند تا خشم خود را از برنامه‌های دولت برای افزایش میزان مشارکت و مالیات بازنشستگی نشان دهند.
در جریان درگیری‌ها شمار زیادی از معترضان دستگیر و شماری از طرفین هم مجروح شدند.
این تنها یونان نیست که مردم آن معترض برنامه‌های ریاضتی هستند کارگران و کارمندان در کشورهای فرانسه، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا نیز هر چند روز یک بار به خیابان‌ها می‌ریزند و با مسدود کردن جاده‌ها، تظاهرات و اعتصاب خشم و نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام می‌کنند.