kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۳

واشنگتن تایمز: قدرت بازدارنده ایران آزار دهنده است(خبر ویژه)

یک روزنامه آمریکایی قدرت بازدارنده ایران را «آزار دهنده» و «به هم زننده ساختار روانی دشمن» ارزیابی کرد.
روزنامه واشنگتن تایمز در تحلیلی نوشت؛ 35 سال پیش آیت‌الله خمینی، حکومتی الهی را بنا نهاد که روش آن، حمایت‌هایی را در خارج و داخل به دست آورد. ایدئولوژی او در داخل برای سرنگون ساختن رژیم شاه و مورد حمایت مردم قرار گرفت. این رژیم دینی امروز همچنان پابرجاست.
این روزنامه با بیان اینکه «غرب خود را در گرداب عمیق مشکلات مالی یافته است» می‌نویسد: اوباما قهرمان سیاست خارجی فرو رفته‌های گرداب آمریکاست. ایران در این وضعیت، مواضع زهرآگینی علیه آمریکا و اسرائیل اتخاذ می‌کند و به این هم اکتفا نمی‌کند بلکه ناوگان دریایی خود را به جانب سواحل آمریکا می‌فرستد. البته نیروی دریایی ایران با آمریکا قابل مقایسه نیست. اما فراموش نکنیم که حامل اژدر افکن و راکت و مین‌هایی است که قدرت آن را دارد خسارتی سنگین بر ناوگانی قدرتمند به بار آورد.
این روزنامه می‌افزاید: در این نبرد نامتقارن، اتکای ایرانی‌ها به حرکات شگفت‌آوری است همچون عملیات کامیکازه، «بزن، در رو» که ایدئولوژی شهادت‌طلبی هم چاشنی آن می‌شود و در نهایت امر ساختار روانی دشمن را به‌کلی به هم می‌ریزد. این؛ آزار دهنده‌ترین وجه قضیه است. ایران در مقابل هر کشوری که رویای حمله به تأسیسات هسته‌ای‌اش را در سر بپروراند، این ابزار بازدارنده را رو می‌کند.
واشنگتن تایمز همچنین نوشت: «یقیناً تهران به همین تحرکات اکتفا نخواهد کرد و دست به قدرت نمایی‌هایی هم علیه اسرائیل خواهد زد و این کار را به دست نیروهای نیابتی‌اش همچون حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی انجام خواهد داد. هدف این است که اسرائیل در داخل زیر فشار روانی به لرزه درآید.
واشنگتن تایمز آنگاه با تصریح بر اینکه مشکل غرب با ایران فقط برنامه هسته‌ای نیست می‌نویسد: متوجه باشیم این فقط برنامه هسته‌ای ایران نیست که باید مهار شود بلکه باید فلسفه کلی جمهوری اسلامی باید کاملاً مهار شود و استراتژی بزن در رو آنها به کلی خشکانده شود.