kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰

محدود شدن ورود مربیان و بازیکنان خارجی به لیگ برتر

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران از وضع قوانین جدید برای محدود شدن ورود مربیان و بازیکنان خارجی به لیگ برتر از فصل آینده خبر داد و گفت: احتمالا جذب بازیکن بالای 23 سال در لیگ دسته یک کاملا ممنوع شود.
مهدی تاج از ایجاد آیین‌نامه و تعیین ضوابطی برای فعالیت مربیان و بازیکنان خارجی از فصل آینده خبر داد و گفت: می‌خواهیم از فصل آینده اجازه ورود مربیان و بازیکنانی را به لیگ بدهیم که از استانداردهای لازم برخوردار بوده و سابقه مشخص و قابل قبولی در باشگاه‌های کشور خودشان و بعضا تیم‌های ملی داشته باشند. همینطور جلو جابجایی چندباره مربیان در طول فصل را هم می‌گیریم. این تصمیم را در هیات رییسه سازمان لیگ مصوب کرده و به مدیران باشگاه‌ها هم ابلاغ خواهیم کرد.
وی با انتقاد از شرایط مسابقات لیگ دسته یک، دوم و سه، از جوان سازی قابل توجه تیم‌های لیگ دسته یک و تا حدی لیگ برتر خبر داد و تصریح کرد: لیگ دسته یک باید پشتوانه لیگ برتر باشد و به ترتیب آن لیگ‌های دسته دو و دسته سه باید لیگ‌های بالاتر خود را پشتیبانی کنند اما متاسفانه می‌بینم لیگ دسته یک به پارکینگی برای بازیکنان غیرقابل استفاده در لیگ برتر تبدیل شده است! سازمان لیگ مقرراتی وضع خواهد کرد تا تیم‌های لیگ دسته یک از فصل آینده مجبور شوند از بازیکنان جوان زیادی استفاده کنند. حتی احتمال دارد جذب بازیکن بالای 23 سال را در این لیگ کاملا ممنوع کنیم. همینطور در لیگ برتر هم محدودیت‌هایی قائل می‌شویم تا تعداد بازیکنان امید و جوان در تیم‌ها بیشتر شود و در مجموع شرایطی ایجاد کنیم تا به بازیکنان جوان در تمام لیگ‌ها فرصت بیشتری برای بازی برسد.