kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شیراز

21 طرح راداری و الکترونیک دفاعی رونمایی و به بهره‌برداری رسید

21 طرح راداری و الکترونیک دفاعی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع الکترونیک وزارت دفاع در شیراز رونمایی و به بهره‌برداری رسید.
به گزارش واحد مرکزی خبر از شیراز، این طرح‌ها شامل 5 خط تولید و رونمایی از 16 طرح دفاعی است.
یکی از مهمترین این طرح‌ها رادار پیشرفته، جستجوگر مراقبت هوایی برد بلند به عنوان رادارهای هشدار اولیه در شبکه پدافند هوایی کشور است که با بهره‌برداری از آن توان مراقبت پدافند کشوری‌مان بیش از پیش تقویت می‌شود.
سرتیپ پاسدار حسین دهقان گفت: امروز بار دیگر شاهد درخشش صنایع دفاعی کشورمان در حوزه ساخت و تولید سامانه‌ّای پیشرفته در زمینه الکترونیک دفاعی هستیم. در حوزه رادار 2  سامانه مراقبت پدافندی آماده تحویل به نیروهاست که جزو رادارهای پیشرفته جست‌وجوگر مراقبت هوایی برد بلند محسوب می‌شود.
وی افزود: با تولید این سامانه‌ها بعنوان رادارهای هشدار اولیه در شبکه پدافند هوایی کشور، توان مراقبت هوایی پدافندی کشورمان بیش از پیش تقویت خواهد شد.
وزیر دفاع گفت: در زیرسامانه‌های راداری کشور امروز 2 لامپ مهم نظامی و یک نوع لامپ اشعه ایکس و همچنین کانورتور اکسیژن 5 لیتری برای تأمین اکسیژن مورد نیاز در کابین خلبان هواپیما به بهره‌برداری رسید.
دهقان افزود: همچنین در حوزه‌های الکترونیک هوایی و دریایی نیز 6 محصول مهم و راهبردی شامل سونار، مخابرات زیرسطحی، سامانه‌های تکن‌زمینی، آنتن تکن و رایانه‌های هوایی منصوب بر پرنده، رادارهای شناسایی هواپیماهای دوست از دشمن به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار داشت: سامانه اخلالگر هوشمند راداری با قابلیت اختلال در انواع رادارها و برخی زیرسامانه‌های هدایت در موشک افتتاح شد.
دهقان افزود: سامانه بومی تکن زمینی برای نصب در فرودگاه‌های کشور با استانداردهای ایکائو برای ناوبری هواپیماهای نظامی و سامانه‌های DME برای ناوبری هواپیماهای تجاری از دیگر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری رسید.
وزیر دفاع گفت: در حوزه هوشمندسازی سلاح نیز 4 محصول جدید شامل دوربین حرارتی، موقعیت‌یاب لیزری ایمن چشم، فیوز لیزری، سیستم هدایت لیزری موشک‌های ضد زره با کارایی بیشتر و وزن پایین‌تر نسبت به محصولات مشابه خارجی و قابلیت استفاده در جنگ‌های منظم و نامنظم، سامانه جهت‌یابی و استخراج مشخصات شناورهای دریایی بصورت لحظه‌ای، رونمایی شد.
دهقان افزود: این دستاوردها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار هستند در شرایط تحریم‌های سخت بین‌المللی و با بهره‌گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و مشارکت دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور داخلی بدست آمده است.