kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
نماینده مجلس خبر داد

خریداری 20 هزار تن برنج مازندران برای تامین سبد کالا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای تامین سبد کالا با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت 20 هزار تن برنج از کشاورزان مازندرانی خریداری می‌شود.
حسین نیازآذری در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در بابل اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های قبلی درباره استفاده از تولیدات داخلی از جمله برنج در سبد کالا که از سوی دولت به مردم داده شد این موضوع در هیئت رئیسه مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان و مدیران ذیربط بررسی شد.
وی افزود: در این نشست با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد 20 هزار تن برنج از تولیدکنندگان و کشاورزان مازندران خریداری شود تا به عنوان یکی از اقلام داخلی سبد کالا در این مرحله و مرحله بعدی استفاده شود.
نیازآذری از دستور خرید 50 هزار تن مرکبات مازندران خبر داد و بیان داشت: همچنین در این نشست با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد 50 هزار تن مرکبات با قیمت مصوب یک هزار و 650 تومان از باغداران مازندرانی خریداری و توزیع شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از توجه دولت به زیرساخت‌های کشاورزی مازندران در سال 93 خبر داد و افزود: در بودجه سال 93 با حمایت‌های صندوق توسعه ملی در زمینه مکانیزاسیون و تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های بخش کشاورزی اعتبارات خوبی تخصیص یافت.
نیازآ‌ذری همچنین از اختصاص 3 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای درمان روستائیان در سال 93 خبر داد.