kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱

رئیس قوه قضائیه:اجرای درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استقلال بیشتر کشور را به دنبال دارد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه اجرای درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موجب استقلال هرچه بیشتر نظام می‌شود گفت: در این سیاست‌ها به برخورد با مفسدان اقتصادی و مفاسد اقتصادی توجه شده است.
کرمانشاه- خبرنگار کیهان:


آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر دیروز در اولین بخش از سفر استانی خود به کرمانشاه در جمع خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان این استان حاضر شد و به موضوع اقتصاد مقاومتی ذکر شده از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این مسیری که ایشان ترسیم کردند مسیر مهم برای ما به شمار می‌آید زیرا به ما کمک خواهد کرد که به پیشرفت اقتصادی آن هم در یک نظام معنوی دست یابیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی توجه به اقتصاد مقاومتی را از این جهت دارای ارزش قلمداد کرد که با توجه به این نوع اقتصاد اقشار کم‌درآمد مورد توجه قرار خواهند گرفت و این چیزی است که مورد توجه جامعه ایمانی است.
وی گفت: تذکراتی که در آیات و روایات و احادیث در خصوص جامعه ایمانی داده می‌شود این است که اقشار کم‌درآمد باید مورد توجه قرار گیرد و همه انسان‌ها بتوانند سالم، با اعتبار و شخصیت زندگی کنند.
آملی لاریجانی به بند 19 سیاست‌های ابلاغی در موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تاکید شده است که باید با مفسدان اقتصادی برخورد شود که امیدواریم برخورد با مفاسد اقتصادی نتیجه‌اش استقلال هرچه بیشتر کشور باشد.
وی با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: شهید بر اثر شهادتش کمالات و مراتبی را طی می‌کند که برای سایر افراد جامعه هم آثاری را به دنبال داشته و این آثار در کل نظام سیاسی هم متجلی می‌شود.
وی افزود: البته اثر شهادت برای خود شهید آنقدر عظیم است که در گنجایش فهم ما نمی‌آید و این مقامی است که در کتاب حق تعالی یعنی قرآن به آن مراتب اشاره شده است. وی افزود: شهدا به حسب نص صریح آیه قرآن دارای مراتبی هستند که این مراتب برای انسان‌ها به صورت عادی قابل طی کردن نیست و شهید به واسطه پا گذاشتن بر خواسته‌های دنیایی خود می‌تواند آنها را درک کرده و به آن برسد.
آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شعار مرگ بر آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر در ابتدای انقلاب، امام راحلمان شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند این میسر نبود به جز استقلال ناشی از پاسداشت خون شهدا و مبنای آن بر این عقیده پایه‌ریزی شده بود که خون شهدا موجب سربلندی و استقلال نظام می‌شود.
رئیس قوه قضائیه به وضع علمی کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این وضع هم به صورت خود به خود پدید نیامده و جوانانی که در این مسیر گام برمی‌دارند همه به واسطه آثار ناشی از خون شهداست.