kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰

خارج از دستور


سوء‌استفاده سودجویان
 از زمین‌های بلاصاحب تهران

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری  اعلام کرد زمین‌های بلاصاحب در مناطقی از تهران مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته است.
سید محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در خانه ملت با اشاره به موضوعات تحت پیگیری کمیته مبارزه با زمین‌خواری در مجلس گفت: کمیته مبارزه با زمین‌خواری2 موضوع را در این ارتباط مورد پیگیری قرار داده که یکی تصاحب زمین‌های بلاصاحب توسط افراد سودجو و دیگری زمین‌های ملی که مورد دخل و تصرف قرار گرفته همانند پارک ملی خوجیر در شرق تهران است.
وی افزود: تصاحب زمین‌های بلاصاحب عمدتا در کلان‌شهرها مشاهده می‌شود که از جمله آن می‌توان به تصاحب زمین‌های بلاصاحب در مناطق 1، 2، 3 و 5 تهران اشاره کرد. رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کمیته مبارزه با زمین‌خواری جلسه‌ای را به منظور بررسی زمین‌های پارک ملی خوجیر و نیز زمین‌های حاشیه رودخانه‌ها که ساخت‌و‌سازهایی در آن انجام شده تشکیل جلسه می‌دهد که این جلسه دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

نامه اعتراضی نمایندگان تهران
 به شورای نگهبان درباره یک مصوبه مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس از جمع‌آوری نامه اعتراضی نمایندگان تهران به شورای نگهبان درباره یک مصوبه بودجه‌ای مجلس خبر داد.
حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه مجلس اظهار داشت: متاسفانه در جریان بررسی بودجه سال ۹۳ شاهد بی‌انصافی در حق مردم استان تهران بودیم.
وی ادامه داد: معمولا درآمدهای بودجه عمومی کشور از ۳ محل درآمدهای نفتی، واگذاری‌ها و مالیات تامین می‌شود، میزان درآمد مالیاتی در سال ۹۳، بیش از ۴۸۶ هزار میلیارد ریال است که در لایحه دولت، سهم استان تهران ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مشخص شده بود.
نماینده تهران گفت: این افزایش فشار به مردم تهران در حالی اتفاق می‌افتد که با اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده و پیش‌بینی حذف تعداد زیادی از مردم استان تهران، از لیست یارانه‌بگیران توسط دولت با توجه به فرآیند مشخص کردن قشر هدف، به نظر می‌رسد تورم زیادی را نیز بعد از اجرایی شدن فاز دوم در تهران شاهد باشیم.
طلا در گفت‌وگو با تسنیم، خاطر نشان کرد: ما نمایندگان استان تهران در حال امضای نامه اعتراضی به شورای نگهبان هستیم زیرا معتقدیم این روند وجاهت قانونی نداشته و از رئیس مجلس خواستار ارجاع این موضوع جهت بررسی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هستیم.