kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰

امیر عبداللهیان:کشتار مسلمانان در آفریقای مرکزی در ادامه سناریوی اسلام‌هراسی است

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در واکنش به کشتار مسلمانان در آفریقای مرکزی گفت: آنچه در آفریقای مرکزی شاهد هستیم، نتیجه سیاست‌های غلط و مداخلات برخی طرف‌های خارجی است.
«حسین امیر عبداللهیان» افزود: کشتار مسلمانان بی‌گناه آفریقای مرکزی نتیجه دامن زدن به تعصبات مذهبی در مردمی است که ده‌ها سال کنار هم صلح‌آمیز زندگی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این موضوع در راستای سناریوی اسلام‌هراسی حادث شده است، گفت: افراط‌گرایی مسیحی در آفریقای مرکزی در ادامه همان پدیده شوم افراط‌گرایی در میان مسلمانان ارزیابی می‌شود. وی گفت: افراطی‌گری مسیحی در «انتی بالاکاها) و افراطی‌گری اسلامی(سلکاها) در آفریقای مرکزی هر دو از طرف جمهوری اسلامی ایران مردود و محکوم است. امیر عبداللهیان افزود: وضعیت کنونی، شرایط را برای پاکسازی قومی در آفریقای جنوبی فراهم کرده است، باید تلاش جمعی کرد تا خاطره تلخ نسل‌کشی رواندا تکرار نشود.
به گزارش تسنیم، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از قطعنامه‌های سازمان ملل و توافقنامه لیبرویل به زودی کمک‌هایی را برای آوارگان مسلمان آفریقای مرکزی ارسال خواهد کرد.