kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰

گردهمایی پیشکسوتان جهاد و مقاومت برگزار شد

گردهمایی پیشکسوتان جبهه و جنگ با حضور حدود 500 نفر از سرداران و امیران ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به میزبانی دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و از فرماندهان جنگ تحمیلی، برگزار شد.
سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در بیست و دومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با یادآوری وقایع مربوط به 2 عملیات کربلای 4 و عملیات کربلای 5،گفت : در ابتدای این مراسم باید از شهدای عملیات‌های کربلای 4، 5 و 6 شهدای گرانقدری چون خرازی، دقایقی و عارف مجاهد میثمی، شهید شاهمرادی و یدالله کلهر و خیل عظیم شهدای دیگر یاد کنیم.
وی با بیان اینکه از لحاظ‌ تاکتیکی، عملیات کربلای 5 به میزان زیادی بازگشت به تجربه تاکتیکی 3 سال قبل بود،افزود: ما در عملیات کربلای 5 در انتهای تجربه تاریخی خود بودیم و پس از عملیات فاو، خیبر و بدر عملیات کربلای 5 را اجرا کردیم.
سرلشکر رشید با انتقاد از برخی افراد که تصمیم‌گیرنده نهایی عملیات کربلای 5 را هاشمی رفسنجانی می‌دانستند، گفت: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که محسن رضایی تصمیم‌گیرنده نهایی برای آغاز عملیات کربلای 5 بود هر چند که عزیزی در گذشته که الان از سران قوا است، به اشتباه تصمیم‌گیرنده نهایی را آقای هاشمی اعلام کرده ولی این موضوع صحیح نیست.
رشید با بیان اینکه به طور قاطع از نامه محسن رضایی در انتهای جنگ دفاع می‌کند، افزود: محسن رضایی به درستی امکانات موجود برای آینده جنگ را درخواست کرده بود درحالیکه مسئولین نظامی و حتی دولت از دادن این امکانات جلوگیری می‌کردند. وی با انتقاد از اینکه دولت وقت در پایان جنگ نگاهش نسبت به اتخاذ امکانات و بودجه مناسب برای نیروهای مسلح تغییر پیدا کرده بود،‌ گفت: اولویت اول نظامی از دید دولت وقت، پایان پذیرفته بود و هر چه به پایان جنگ نزدیک می‌شدیم میزان تخصیص بودجه و امکانات نظامی به نیروهای مسلح کمتر می‌شد .
به گزارش فارس ؛ همچنین در ادامه این مراسم  حجت الاسلام سید‌محمود علوی وزیر اطلاعات، اقدامات این وزارتخانه در مقابله با توطئه‌های معاندین را تشریح کرد.