kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸

سفیر ایران در عراق:بین تهران و بغداد قرارداد تسلیحاتی منعقد نشده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ادعای انعقاد قرارداد تسلیحاتی بین ایران و عراق را به ارزش 195 میلیون دلار تکذیب کرد.
حسن دانایی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق درباره اخبار منتشر شده در خصوص انعقاد پیمان تسلیحاتی بین ایران و عراق که آمریکا نیز نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است، گفت: چنین قراردادی درباره تسلیحات که اعلام شده بین ایران و عراق منعقد نشده است.
وی افزود: البته در صورتی که عراقی‌ها نیاز نظامی داشته باشند و از ما تقاضا کنند، ما با توجه به توانی که داریم این مسئله را بررسی خواهیم کرد.
دانایی‌فر همچنین با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه عراق به تهران سفر می‌کند، اظهار داشت: سفر آقای زیباری به تهران در خصوص حل و فصل و نهایی کردن موارد اجرای همکاری‌های طرفین در رودخانه اروندرود است.
وی به مهر گفت: موارد حقوقی فی‌مابین در این باره به پایان رسیده است و در سفر 2 روزه وزیر امور خارجه عراق به ایران در خصوص اجرایی کردن همکاری‌ها گفت‌وگو خواهد شد.
گفتنی است «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره قرارداد تسلیحاتی ایران و عراق گفته بود: ما قطعا این گزارش‌ها را دیده‌ایم و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد مطمئنا سبب نگرانی‌های جدی خواهد شد.
رویترز دوشنبه گذشته در گزارشی مدعی شده بود که قراردادی تسلیحاتی به ارزش 195 میلیون دلار در ماه نوامبر میان عراق و ایران به امضا رسیده است.