kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
در بدو ورود به مسکو

ولایتی: راهبرد نگاه به شرق رهبر انقلاب در مذاکرات روسیه دنبال می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دیدار با مقامات بلندپایه روسیه، سیاست‌های رهبر انقلاب در نگاه به شرق دنبال می‌شود.


«علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته(دوشنبه) در چارچوب یک سفر رسمی وارد مسکو شد. ولایتی اعلام کرد که در دیدار با مقام‌های بلندپایه روسیه افزون بر بحث درباره موضوعات سیاسی، امنیتی، راهبردی و همکاری‌های منطقه ای، سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در «نگاه به شرق» دنبال می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: این سفر رسمی به دعوت رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه برای دیدار و گفت‌وگو با شماری از مقامات عالی و شرکت در کنفرانس و میزگرد با موضوع «همکاری تهران و مسکو در شرایط نوین ژئوپلتیک» انجام می‌شود
وی همچنین در باره اهداف سفر تصریح کرد: رابطه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ روابط دوجانبه بی‌سابقه بوده و در زمینه‌های مختلف گسترش یافته است
ولایتی خاطرنشان کرد: در ملاقات‌های مختلف با مقامات بلندپایه روسیه در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، همکاری‌های منطقه‌ای و موضوعات استراتژیک بحث و تبادل نظر خواهد شد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رئیس جمهور روسیه پیش از این از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس حمایت جدی کرده و در سفر رئیسان جمهوری چین و روسیه به تهران و ملاقات با رهبر معظم انقلاب در این خصوص تاکید شد و همکاری‌ها هر روز در حال گسترش می‌باشد.
به گزارش ایرنا، براساس برنامه اعلام شده، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام‌های ارشد روسیه دیدار و گفت و گو می‌کند.
مذاکره با «یوری اوشاکوف» دستیار امور بین‌المللی رئیس جمهوری، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت و «آلکسی پوشکوف» رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه از برنامه‌های سفر ولایتی به مسکو اعلام شده است.