kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
با صدور پیامی

رهبر انقلاب درگذشت امیر سرلشکر سلیمی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.


متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیت‌های نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت‌الله‌علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دار فانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.
این نظامی متدین و متعهد از جمله‌ معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته‌های پیروزی انقلاب، وسیله‌ ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه‌ متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول ده‌ها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگ‌های نامنظم در سال‌های اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده‌‌ای به جای آورد.
اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت می‌گویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۱ بهمن ۱۳۹۴
پیکر امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق کل ارتش، ساعت 8:30 صبح امروز از مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح واقع در خیابان شهید قدوسی تشییع خواهد شد.
مراسم بزرگداشت نیز روز پنجشنبه پانزدهم بهمن در مسجد امام خمینی(ره) ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان شهید قدوسی، نرسیده به چهارراه شهید بهشتی (قصر) برپا می‌شود.