kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
همزمان با سالگرد ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران

بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین گلباران شد

بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین دیروز و در سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن، گلباران و عطرافشانی شد.


در این آیین نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان استان و شهرستان خمین محل تولد امام خمینی(ره) را گلباران و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.
به همین مناسبت زنگ انقلاب در بیت تاریخی امام(ره) و مدارس شهرستان خمین نواخته شد و دانش‌آموزان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این آیین حضور یافته و با آرمان‌های امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.
حضرت امام خمینی(ره)  20جمادی‌الثانی سال 1320 قمری برابر با 30 شهریور 1281 شمسی در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19 سالگی در این شهر زندگی و سپس برای کسب علوم دینی به اراک عزیمت کرد.
بیت تاریخی امام(ره) یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان خمین است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
همچنین حجره طلبگی امام خمینی(ره) در زمان تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک صبح دیروز همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب به میهن اسلامی گلباران شد.
حجره طلبگی امام خمینی که در سال 1299 شمسی برای ادامه تحصیل به اراک آمدند، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری واقع در بازار تاریخی اراک که در حال حاضر به نام حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرت دارد واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.
در این مراسم مسئولان اجرایی، روحانیون،‌ ایثارگران و جمعی از طلاب و اقشار مختلف مردم به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.
همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی به ایران و در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح دیروز صدای بوق شناورها مستقر در آب‌راه اروند و شمال خلیج‌فارس در شهرهای بندر امام، آبادان، خرمشهر، اروندکنار و چوئبده طنین‌انداز شد.
بنا بر این گزارش، شناورهای تجاری و لنج‌های در حال حرکت در آبراه اروندرود و شمال غرب خلیج‌فارس و همچنین کشتی‌های پهلو گرفته در اسکله‌های بنادر امام، خرمشهر، آبادان، اروندکنار و چوئبده با به صدا درآوردن بوق‌های شناورهای خود به استقبال دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی رفتند.
این شناورها و کشتی‌ها همچنین با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی و آغاز بیست و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. علاوه بر این قایق‌های موتوری مستقر در آب‌راه اروند و کارون با افراشته شدن پرچم کشور به اجرای حرکات نمایشی در رودخانه کارون پرداختند.
صدای فیدوس پالایشگاه آبادان و زنگ ناقوس کلیسای این شهر نیز به همین مناسبت و برای لحظاتی در سطح شهر به صدا درآمد.
مردم قم نیز دیروز از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا بیت امام خمینی راهپیمایی کرده و سپس با حضور در منزل سابق ایشان یادمان بنیانگذار انقلاب اسلامی را گلباران کردند.