kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶

رئيس دیوان عدالت:موج‌سازی درباره حکم قصاص با هدف تردید در محکمات اسلام است

رئيس دیوان عدالت اداری با اعتراض به زیر سؤال بردن حکم قرآنی قصاص که از مسلمات اسلام است، طرح چنین سخنانی را به دور از مسلمانی و خلاف عقل و تدبر دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری گفت: انتظار ما مخصوصاً از کسانی که در عرصه علم و دانش فعال هستند و در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزوی کار می‌کنند این است که حرفی را که می‌زنند براساس مطالعه علمی، تدبر و عقل باشد.
وی افزود: وقتی کسی در محکمات اسلام و قرآن تردید ایجاد می‌کند، این با مسلمانی فرد ناسازگار است. چندان که هیچ کس نمی‌تواند بگوید مسلمانم و درباره اصل نماز یا روزه اشکال کند.
منتظری خاطرنشان کرد: هیچ فقیه و مجتهدی در هیچ عصر و زمانی اصل قصاص را که از محکمات و مسلمات اسلام است، مورد تردید قرار نداده زیرا خداوند در قرآن بر این موضوع تصریح دارد و نمی‌توان چنین مسلمی را در دین انکار کرد.
وی در ادامه به یک رویداد تاریخی و حکم حضرت امام خمینی(ره) در ارتباط با آن موضوع، اشاره کرد و گفت: در زمان حیات امام راحل رضوان‌الله علیه نیز وقتی مقرر شد، قوانین اسلام جایگزین قوانین دوران طاغوت شود و در قانون مجازات اسلامی، موضوع قصاص آورده شد، عده‌ای در جبهه ملی به قصاص به عنوان یک مسئله غیرانسانی اعتراض کردند. در آن مقطع حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک مجتهد عارف حکیم بلافاصله تا این خبر را شنیدند، حکم ارتداد ایشان را صادر و تاکید کردند که اگر سخن خود را پس نگیرند، مرتد هستند.
به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، رئيس دیوان عدالت تصریح کرد: حالا با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی دوباره افرادی که کج‌فکری، کج‌اندیشی و کج‌فهمی آنان ریشه در همان جبهه ملی دارد، دوباره همان سخن را می‌گویند تا موجی در جامعه ایجاد کنند و تحت لوای آزادی بیان، احکام مسلمه قرآن را زیر سؤال ببرند.