kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

فیلمساز پاکستانی درباره نفوذ فرهنگی آمریکا در ایران فیلم ساخت(اخبار ادبی و هنری)

فیلمساز پاکستانی گفت: فیلمسازان و فعالان فرهنگی باید نگاه ویژه‌ای به مسلمانان دیگر کشورها داشته باشند تا پیام انقلاب اسلامی را به خوبی و از راه صحیح به این مسلمانان منتقل کنند.


سید محمد عمار یاسر، کارگردان اثر داستانی«سنگر»، جوانی پاکستانی است که در قم متولد شده است و در حال حاضر در مرکز جامعه المصطفی العالمیه تحصیل می‌کند.
وی با بیان اینکه در اثر «سنگر»، نفوذ آمریکا از طریق ماهواره به درون خانواده‌ها را در گونه‌ای متفاوت به نمایش گذاشتیم، تصریح کرد: هر خانه‌ای که بر بام آن ماهواره‌ای نصب شود، فتح‌الفتوح دشمن است و این را نیز سعی کردیم در فیلم نشان دهیم.
این فیلمساز با بیان اینکه از طریق رسانه ملی با جشنواره عمار آشنا شدم، اظهار داشت: پس از آشنایی با جشنواره عمار در سال 91 در بخش «فیلم ما» در جشنواره شرکت کردم و در دوره ششم هم با اثر داستانی «سنگر» حضور داشتم. عمار یاسر، با اشاره به سفرهای خود به پاکستان و زمینه‌سازی اکران فیلم‌های عمار در این کشور، تصریح کرد: در چند نوبت فیلم‌های جشنواره را از سامانه اکران‌های مردمی دریافت کردم و در پاکستان اکران کردم.
کارگردان فیلم داستانی «سنگر» با بیان اینکه خوشبختانه اکران‌ها در پاکستان با استقبال خوبی مواجه شده است، تصریح کرد: مردم پاکستان  به سریال‌های ایرانی از جمله یوسف پیامبر، مختارنامه و دیگر فیلم‌های حوزه دینی علاقه دارند از این رو در فاصله بسیار اندک از پخش در ایران، این آثار در کیفیت‌های مختلف دوبله و در این کشور توزیع می‌شوند، همچنین فیلم‌های جشنواره عمار نیز در اکران‌های محلی، با استقبال خوبی مواجه می‌شوند.