kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
مدیرعامل بانک توسعه صادرات تلویحاً افشا کرد

تحقیر بانک‌های ایرانی در سفر اخیر روحانی به اروپا

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تلویحاً از تحقیر بانک‌های ایرانی در سفر اخیر حسن‌ روحانی به اروپا خبر داد.


به گزارش خبرنگار ما، علی صالح‌آبادی در نشست خبری دیروز خود به همراهی‌اش با رئیس‌جمهور در سفر به فرانسه و ایتالیا اشاره کرد و گفت: در این سفر با برخی بانک‌های ایتالیایی و فرانسوی وارد مذاکره شدیم ولی با آنها قراردادی امضا نکردیم.
وی در توضیح اینکه چرا مذاکرات به قرارداد نرسید گفت: مسئولان بانک‌های فرانسوی و ایتالیایی به ما گفتند شما ابتدا باید صورت‌های مالی 3 سال اخیرتان را به زبان انگلیسی برای ما بفرستید تا ما وضعیتتان را ارزیابی کنیم.
به گفته صالح‌آبادی پس از ارسال صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی به اروپا و ارزیابی این صورت‌ها توسط آن‌ها، آن وقت می‌توانیم منتظر بمانیم تا وارد مرحله قرارداد شویم.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی کیهان مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته‌اید گفت: کشاورزان می‌توانند مانند یک صادرکننده به بانک‌ توسعه صادرات مراجعه کنند و از تسهیلات ما استفاده کنند البته مشروط بر اینکه صورت‌های مالی داشته باشند و شرایط بانکی را هم که بانک مرکزی مقرر کرده لحاظ نمایند.
صالح‌آبادی ادامه داد: کشاورزان در عین حال می‌توانند برای تسهیل صادراتشان با اتاق بازرگانی یا سازمان توسعه تجارت تماس برقرار کنند و با کمک آن‌ها نسبت به ارسال محصولات خود به خارج اقدام نمایند.
صالح‌آبادی همچنین با اشاره به فصل جدید روابط تجاری ایران و روسیه تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی ترکیه و روسیه شرکت‌های روسی علاقه‌مند به واردات محصولات غذایی و فرآورده‌های لبنی از ایران هستند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون روابط بانکی بین ایران و روسیه برقرار شده و 20 میلیون یورو خط اعتباری برای صادرکنندگان ایرانی کالا به روسیه در نظر گرفته شده است و اتاق بازرگانی نیز شرایط را برای صادرکنندگان کالا به روسیه فراهم می‌کند. وی همچنین از تسهیلات بانکی برای صادرات به عراق، ترکمنستان و ارمنستان خبر داد.