kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
ترمز تیم دایی در تبریز کشیده شد

نبرد نفس‌گیر سرخابی‌های تهران با نمایندگان اصفهان

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال با انجام تقابل حساس تیم‌های تهرانی و اصفهانی به پایان می‌رسد.


در پنجمین بازی از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، روز گذشته گسترش فولاد در تبریز میزبان صبای قم بود که در پایان توانست با گل‌های محمدامین درویشی در دقیقه 35 و محمد ابراهیمی در دقیقه 90 از روی نقطه پنالتی، تیم علی دایی را شکست دهد. گسترش فولاد با این برد 25 امتیازی شد و موقتا به رده نهم جدول صعود کرد اما سپاهان که پیشتر در این رده قرار داشت می‌تواند با پیروزی در دیدار فردایش برابر پرسپولیس جایگاه خود را پس بگیرد. صبا نیز 28 امتیازی باقی ماند تا فرصت حضور در رده سوم جدول را از دست بدهد.
در ادامه دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر امروز، سه دیدار حساس در تهران، مشهد و اصفهان برگزار می‌شود. در مهم‌ترین بازی امروز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان است. پرسپولیس پس از شروع ناامید‌کننده‌اش در فصل پانزدهم، رفته رفته روند رو به رشدی را طی کرد و خود را به تیم‌های بالای جدول رساند. این تیم امروز از شانس رسیدن به راه سوم جدول برخوردار است اما برای رسیدن به این نقطه علاوه بر پیروزی برابر سپاهان به ناکامی‌ ذوب‌آهن و سایپا در شکست حریفانشان هم نیاز دارد. در سوی دیگر سپاهان قرار گرفته که روندی کاملا متفاوت با پرسپولیس طی کرده است. این تیم ابتدا با چند برد پیاپی به صدر جدول رسید ولی رفته رفته اختلاف‌های درونی و مسائل حاشیه‌ای کار را به جایی رساند که حسین فرکی نیمکت سپاهان را به استیماچ سپرد و از اصفهان رفت. طلایی‌پوشان اصفهان امروز در حالی به دیدار پرسپولیس می‌روند که پنج امتیاز از این تیم کمتر دارند و با شکست میزبان می‌توانند دو پله در جدول صعود کنند و به رده هفتم برسند. این بازی ساعت 17 برگزار می‌شود.
امروز در اصفهان نیز جدال حساس تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال تهران برگزار می‌شود. استقلال اکنون 34 امتیاز دارد و اگر ذوب‌آهن را ببرد اختلاف خود را با تیم دوم جدول را به عدد چهار می‌رساند که حاشیه امنی محسوب می‌شود. اما آبی‌پوشان برای حضور قدرتمندانه در میدان فولادشهر با مشکلاتی روبه‌رو هستند. خسرو حیدری که نقش زیادی در موفقیت‌های تیمش در نیم فصل نخست داشت به بازی با ذوب‌آهن نمی‌رسد. در نقطه مقابل ذوب‌آهن کاملا آماده است که در نخستین بازی نیم فصل دوم در خانه به پیروزی بزرگی دست یابد. سبزهای نصف جهان در صورت پیروز شدن در این بازی ضمن قرار گرفتن در رده دوم جدول خود را به یک امتیازی صدرنشین می‌رسانند و خیز بلندی به سمت صدر جدول برمی‌دارند. این دیدار ساعت 14:30 انجام می‌شود. در آخرین بازی هفته هم پدیده میزبان سایپا است. پدیده که ابتدای فصل نتایج خوبی گرفت و جزو تیم‌های بالای جدول بود به تدریج افت کرد و اکنون در نیمه پایین جدول قرار دارد. در سوی دیگر سایپا با پیروزی در مشهد و در صورت شکست ذوب‌آهن برابر استقلال در دیدار همزمان جای این تیم را در رده سوم می‌گیرد و با تیم دوم یعنی استقلال خوزستان هم‌امتیاز می‌شود. دیدار دو تیم ساعت 14:30 در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار می‌شود.