kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

5 هزار و ۵۰ واحد مسکن مهر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

5 هزار و 50 واحد مسکن مهر با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر طی آیینی در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.


مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر تعاونی کارکنان سیمان سیستان در مهر شهر زاهدان به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد واحد مسکونی همزمان در شهرهای زاهدان، خاش، سراوان، زابل، سوران، مهرستان و شهر جدید رامشار به صورت همزمان افتتاح و به بهر‌ه‌برداری رسیده است.
مسعود مالکی اظهار داشت: برای ساخت این تعداد واحدها دو هزار و 520 میلیارد ریال هزینه شده که 50 درصد آن سهم متقاضی و باقیمانده نیز از محل تسهیلات مسکن مهر توسط بانک‌های عامل و بانک مسکن در سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: این وام‌ها با سود هفت درصدی در زاهدان و چهار درصد در سایر شهرهای سیستان و بلوچستان با بازپرداخت 20 ساله به متقاضیان مسکن مهر داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: سه هزار و 533 واحد از این تعداد مسکن مهر ساخته شده در شهرهای بالای 25 هزار خانوار جمعیت بوده که دو هزار و 504 واحد آن در زاهدان، 148 واحد در خاش، 842 در سراوان و 39 واحد در زابل است.
مالکی ادامه داد: 917 واحد مسکن مهر نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بوده که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای میرجاوه، سوران، مهرستان و 600 واحد نیز در شهر جدید رامشار ساخته شده است.
وی اظهار داشت: این تعداد واحدهای مسکونی در قالب مسکن 99 ساله، تعاونی‌ها، انبوه‌سازان، خود مالکی و گروه‌های سه خانوار در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از پنج هزار و 50 واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان با احتساب واحدهای قبلی تاکنون 19 هزار و 17 واحد در سطح استان افتتاح و بهره‌برداری شده و چهار هزار و 370 واحد مسکن مهر نیز باقی مانده که در حال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: تا نیمه دوم سال آینده تمامی واحدهای در حال ساخت در مسکن مهر استان به اتمام می‌رسد.
بهره‌برداری از 1970 واحد مسکن مهر
در چهارمحال و بختیاری
یکهزار و 150 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 820 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری و تحویل متقاضیان شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری دیروز در آیین نمادین تحویل این واحدهای مسکونی در سایت منظریه شهرکرد اظهار داشت: در این استان حدود 22 هزار واحد مسکن مهر احداث شده است.
قاسم قاسمی گفت: با بهره‌برداری از این واحدها تاکنون 18 هزار واحد مسکن مهر در استان تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.
به گفته وی، حدود 500 واحد مسکن مهر دیگر نیز تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.
قاسمی ادامه داد: در سایت منظریه شهرکرد نیز هشت هزار واحد مسکن مهر احداث شده
است.
از مجموع واحدهای مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری نیز شش هزار و 100 واحد توسط تعاونی‌های مسکن مهر احداث شده است.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: تکمیل و پایان یافتن طرح واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در کشور 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
احمد اصغری‌مهرآبادی اظهار داشت: هم اینک 235 هزار واحد مسکن مهر در کشور تکمیل شده است، ولی به دلیل نبود امکانات زیرساختی امکان تحویل و سکونت در این واحدها فراهم نیست.
به گفته وی، از ابتدای طرح مسکن مهر تاکنون 270 هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌ها و تکمیل واحدها هزینه شده است.
اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تامین زیرساخت‌های مسکن مهر در کشور در شهریورماه امسال مصوب شد که تاکنون یکهزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی افزود: طرح مسکن مهر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد و تمامی دو میلیون و 220 هزار واحد مسکن مهر در کشور به متقاضیان واگذار می‌شود.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: تاکنون حدود یک میلیون و 850 هزار واحد مسکن مهر در یکهزار و 100 شهر کشور به اتمام رسیده است.
اصغری‌مهرآبادی گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر 150 هزار واحد افتتاح و تحویل متقاضیان می‌شود.