kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

افتتاح چندین طرح ارتباطی و فناوری در قم

چندین طرح ارتباطی و فناوری در استان قم دیروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.


به گزارش ایرنا، همزمان به نخستین روز از دهه مبارک فجر، محمود واعظی با حضور در روستای ملک‌آباد از توابع دهستان قمرود بخش مرکزی قم به صورت نمادین چند طرح ارتباطی و فناوری را مورد بهره‌برداری قرار داد.
این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر 910 میلیارد ریال افتتاح شد.
آماده‌سازی ارائه اینترنت پهن باند روستایی به 62 روستا، توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها در مرکز قم به ظرفیت 20 مگابایت و توسعه و تکمیل زیرساخت برق در مراکز ارتباطات زیرساخت قم و سلفچگان از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح بود.
تعداد این روستاها به 110 مورد افزایش خواهد یافت و تمام مناطق شهری و روستایی قم زیر پوشش اینترنت پر سرعت قرار خواهد گرفت.
ادامه احداث ناحیه پستی پردیسان با اعتبار ملی و استانی در 617 متر مربع و افتتاح و توسعه طرح‌های مرتبط با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از دیگر طرح‌هایی بودند که با حضور وزیر ارتباطات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: بیش از 90 درصد روستاهای کشور به تلفن مجهز شده‌اند و اکنون تصمیم گرفته‌ایم به تمام روستاها اینترنت پرسرعت ارائه دهیم.
واعظی ظهر دیروز در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا انجام شد، با تاکید براینکه رسیدگی به روستاها و مناطق محروم کشور از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت ارتباطات است، اظهار کرد: تا پایان نیمه شعبان روستاهای استان قم به اینترنت متصل می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: روستاییان اگر محصولاتی دارند می‌توانند با استفاده از بستر اینترنت به فروش برسانند و امیدواریم با افزایش تسهیلات رفت و آمدها را کاهش دهیم؛ مردم روستاها نباید احساس کنند که میان خدمات‌رسانی به آنها و مردم شهرها تفاوتی وجود دارد.
وی افزود: کمبود زیرساخت ارتباطات در استان‌ها وجود ندارد و بخشی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده.