kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

بدهی شرکت پدیده 84 هزار میلیارد ریال اعلام شد

استاندار خراسان رضوی مجموع بدهی‌های شرکت پدیده را 84 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.



به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان افزود: این بدهی شامل حقوق سهامداران، حقوق دولتی، هزینه‌های صدور پروانه، مجوزها و جرایم کمیسیون ماده 100 و تغییر کاربری، بدهی به تعاونی منحله میزان و پیمانکاران است.
وی با بیان اینکه تعداد سهامداران شرکت پدیده بیش از 114 هزار نفر است،‌ اظهار کرد: نیمی از این افراد شامل 56 هزار و 313 نفر حواله و برگه‌های تعهد دریافت کرده‌اند که می‌بایست از شهریور ماه پرداخت می‌شد اما این امر محقق نشده است. وی گفت: حدود 30 هزار نفر از سهامداران باقی مانده هر یک کمتر از 200 میلیون ریال و بقیه نیز هر یک بین 200 تا 300 میلیون ریال از این شرکت طلبکارند.
استاندار خراسان رضوی افزود: مجموع طلب سهامداران این شرکت در دو بخش دارندگان برگه تعهد و دارندگان سهام به 51 هزار میلیارد ریال می‌رسد.
رشیدیان اظهار کرد: این در شرایطی است که این شرکت برای اتمام پروژه‌های خود 22 هزار میلیارد ریال نیز نیاز دارد. وی ادامه داد: در این راستا بخش‌هایی از قبیل ساخت 900 هزار مترمربع فضای هتل، پروژه اداری و تجاری نیاز به مشارکت و ورود سرمایه‌گذار دارد. رشیدیان اظهار کرد: راهکارهای قانونی در قالب بندهای 16 گانه برای شروع فعالیت و درآمدزایی این شرکت ارائه شد اما هیئت مدیره و مدیرعامل وقت آن اراده‌ای برای حل مشکل سهامداران و انجام تعهدات خود نسبت به آنان و دستگاه قضایی نداشت.
استاندار خراسان رضوی گفت: برای حل مشکل این مجموعه و سهامداران آن، تشکیل هیئت مدیره جدید بر اساس حق‌السهم واقعی افراد در برنامه قرار گرفته است.