kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

بحران ناامنی در کرانه باختری به مرز انفجار رسید /تل‌آویو: اوضاع غیرقابل تحمل است

به دنبال تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی شهرهای «رام‌الله» و «البیره» را به محاصره کامل درآورد و وزیر کابینه رژیم صهیونیستی نیز با تاکید بر اینکه «اوضاع امنیتی غیرقابل تحمل شده» خواستار تغییر فوری اوضاع شد.


در پی افزایش عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی با کشیدن حصار امنیتی در اطراف دو شهر «رام‌الله» و «البیره» در کرانه باختری این دو شهر را کاملا محاصره کرده است.
به گزارش ایسنا نیروهای رژیم صهیونیستی ایست‌های نظامی در ورودی‌های این دو شهر ایجاد کرده‌اند و مانع تردد از آنها می‌شوند.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده که ورود به این دو شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است. روز یکشنبه یک جوان 34 ساله فلسطینی به سمت سه سرباز اسرائیلی در البیره تیراندازی کرد و خودش به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
یک جوان فلسطینی دیگر نیز در غرب شهر رام‌الله، حین انجام عملیات مقاومتی، یکی از سربازان صهیونیست را زخمی کرد و گریخت. افزایش این‌گونه عملیات‌ها، رژیم صهیونیستی را کلافه کرده است.
«اوری ارئیل» وزیر کشاورزی کابینه بنیامین نتانیاهو با اعلام اینکه اوضاع امنیتی کرانه باختری «غیرقابل تحمل است» خواستار تغییر فوری اوضاع شد.
وی افزود: «فلسطینیان علیه ما عملیات انجام می‌دهند. آن هم نه به خاطر اینکه احساس ناامیدی دارند بلکه امیدوار هستند که این عملیات به تغییر تعامل اسرائیل با آنها منجر شود.»
«ارئیل» از نتانیاهو خواست در واکنش به عملیات استشهادی جوانان فلسطینی، شهرک‌سازی‌ها را افزایش دهد! و با اجرای اقدامات امنیتی و نظامی شدیدتر مانع از تردد فلسطینی‌ها در شهرها شود. اخیرا نیز تعدادی از مقامات صهیونیستی نسبت به گسترش انتفاضه قدس ابراز نگرانی کرده و خواستار برخورد شدیدتر دولت نتانیاهو با عملیات مقاومتی فلسطینیان شده بودند.
شهادت جوان فلسطینی
نظامیان صهیونیست در جنایتی تازه علیه فلسطینیان، روز گذشته یک جوان فلسطینی دیگر را در جنوب شهر «طولکرم» واقع در کرانه باختری به ضرب گلوله به شهادت رساندند.
به گزارش تسنیم، به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست این جوان فلسطینی را در جنوب طولکرم به شهادت رسانده و مدعی شدند که وی قصد حمله به سمت صهیونیست‌ها را داشته است.
روز یکشنبه نیز نظامیان صهیونیست دو جوان فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساندند.
انتفاضه قدس علیه جنایات رژیم صهیونیستی از اول اکتبر گذشته (9 مهر ماه) با اجرای عملیات شهادت‌طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد آغاز گشت.
نظامیان صهیونیست از آغاز انتفاضه تاکنون بیش از 176 فلسطینی را به شهادت رسانده و هزاران نفر را زخمی کرده‌اند.
دشمن را غافلگیر می‌کنیم
پس از انتشار خبرهایی درباره تهدید رژیم صهیونیستی به آغاز مجدد حمله به غزه، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای هرگونه تجاوز به غزه هشدار داد و گفت: «مقاومت فلسطین در نبرد آتی زمین را در زیر پای دشمن به لرزه درآورده و به یاری خداوند اشغالگران را غافلگیر خواهد کرد.»
وی افزود: «شهادت هفت تن از مبارزان این گردان‌ها در تونلی مقاومتی در غزه هرگز ما را از آمادگی برای نبردی دیگر و دفاع از سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین باز نمی‌دارد.»
هفت تن از مبارزان مقاومت چند روز پیش بر اثر فرو ریختن تونلی در غزه به شهادت رسیدند. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تهدید کرد که اگر «حماس اقدام به ایجاد تونل در غزه کند بار دیگر به این منطقه حمله خواهد کرد.»
سایر رویدادها
* اقدام مسئولان رژیم صهیونیستی در تبعید تعدادی از بانوان فلسطینی از مسجد‌الاقصی باعث شد که آنها پشت دروازه‌های این مسجد مقدس تحصن کنند.
* رئیس حزب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر این رژیم خواست تا دستور حمله به غزه را صادر کند.