kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

سرکرده بزرگ‌ترین گروه تروریستی در کراچی: با ناتو همکاری نزدیک داشتیم

رهبر بزرگ‌ترین گروه تروریستی فعال در کراچی پاکستان ضمن اعتراف به قتل 400 نفر، از ارتباط میان خود و ناتو پرده برداشت.


پس از سال‌ها کشتار و ترور در پاکستان، بالاخره یکی از سرنخ‌های اصلی این شرایط ناآرام افشا شد. آن هم از زبان کسی که خودش نقش مهمی را در حملات تروریستی برعهده داشت؛ «عزیز بلوچ» سرکرده گروه جنایتکار «لیاری» که به اعتراف خودش، تاکنون 400 نفر را به قتل رسانده، پس از دستگیری توسط پلیس بین‌الملل در دوبی گفت که با «ناتو» ارتباط داشته و برای این سازمان، اسلحه دلالی می‌کرده است! عزیز بلوچ در ارتباط با این دلالی توضیح داد: «با کمک برخی از اعضای حزب «مردم» برای ناتو سلاح فراهم می‌کرده و سود سرشاری از این کار  نصیب وی شده است.»
سرکرده گروه تروریستی «لیاری» همچنین اعتراف کرد که با بیشتر احزاب سیاسی پاکستان ارتباط داشته و در ازای دریافت رشوه، مخالفان این احزاب را ترور می‌کرده است!
چندی پیش سپهبد «بلال اکبر» فرمانده تکاوران ارتش پاکستان طی گزارشی اعلام کرده بود، برخی گروه‌های جنایتکار در کراچی سالانه حدود دو میلیارد و 300 میلیون دلار از مردم و شرکت‌ها اخاذی می‌کنند.
پیش از این نیز اسنادی در ارتباط با پیوند میان کشورهای عضو ناتو و گروه‌های تروریستی در افغانستان و پاکستان فاش شده است که مهم‌ترین مورد، به حمایت هوایی از عناصر «داعش» در استان «ننگرهار» در شرق افغانستان مربوط می‌شود.
در پاکستان علاوه بر ناتو، دستگاه جاسوسی عربستان نیز با تروریست‌ها ارتباط دارد. «لشکر جهنگوی» و «تحریک اسلامی پاکستان» از مهم‌ترین گروه‌های تروریستی فعال در پاکستان هستند.