kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

کوتاه از سراسر جهان


یمن
آسوشیتدپرس: مقام‌های امنیتی یمن اعلام کرده‌اند تروریست‌های  القاعده، کنترل شهر «عزان» در جنوب این کشور را به دست گرفته‌اند. اشغال شهر عزان توسط القاعده بدون درگیری یا خون‌ریزی صورت گرفته. القاعده چند روز قبل شهر «الحوطه» مرکز استان «شبوه» را نیز اشغال کرده بود.  بین القاعده و مزدوران سعودی در یمن ارتباطات گسترده‌ای وجود دارد.
مصر
الاخبار لبنان: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با «السیسی» دیکتاتور مصر به زودی عازم  مصر خواهد شد. مقدمات سفر نتانیاهو به مصر و استقبال از او در قاهره در حال انجام است تا دومین نخست‌وزیر رژیم اسرائیل باشد که به قاهره سفر می‌کند. سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره، تلاش‌های گسترده‌ای برای تحکیم روابط با مصر آغاز کرده است.
مالزی
ایرنا :یک روزنامه مالزی پس از وقوع هفت عملیات انتحاری توسط تروریست‌های این کشور در عراق و سوریه، اعلام کرده، 46 تروریست دیگر مالزیایی در انتظار تبدیل شدن به بمب گذاران انتحاری هستند.«ایوب خان مایدین» رئیس بخش ویژه مبارزه با تروریسم مالزی پلیس اعلام کرده که این تروریست‌ها در حال حاضر در سوریه هستند.
انگلیس
تایمز: مقام‌های آمریکا و انگلیس فشار زیادی را به لیبی وارد می‌کنند تا 1000 سرباز نظامی انگلیسی را برای آنچه مقابله با تروریست‌های داعش می‌نامند در خاک این کشور مستقر کنند.هفته گذشته نیز رسانه‌های خبری آمریکا از تصمیم احتمالی اوباما برای باز کردن «جبهه سوم مقابله با داعش» در لیبی خبر داده بود.
فرانسه
ایرنا: ازدحام در زندان‌های فرانسه به حدی بالاست که زندان «نانتر» در بدو ورود زندانیان فرمی را برای امضا در اختیار تازه واردان قرار می‌دهد که در آن نوشته شده من از ازدحام بیش از حد در این زندان مطلع هستم و می‌پذیرم که بر روی زمین بخوابم. تعداد زندانیان فرانسه در ابتدای سال جاری میلادی 66 هزار و 678 نفر اعلام شده بود که این تعداد 115 درصد ظرفیت زندان‌های این کشور است.