kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

تاکسی‌های فرسوده وام 20 میلیونی با سود 16 درصد می‌گیرند

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری تهران از آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: وام 20 میلیون تومانی با نرخ 16 درصد به تاکسی‌داران تعلق می‌گیرد.


به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی استانداری تهران، «انتظار خیر» با اشاره به آغاز طرح تعویض و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده کشور از 12 بهمن گفت: براساس اعلام اتحادیه تاکسیرانی ثبت‌نام همه تاکسی‌های فرسوده (مدل 83 و قبل از آن) آغاز شده و تاکسی‌داران باید به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور از جمله تهران مراجعه کنند.وی اضافه کرد: مالکان تاکسی‌های فرسوده طی 10 روز تا چهارشنبه 21 بهمن با توجه به شماره پلاک خودروی خود باید ثبت‌نام لازم را انجام دهند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری تهران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی، وام 20 میلیون تومانی با نرخ 16 درصد و برای دوره بازپرداخت چهارساله به رانندگان تاکسی تعلق می‌گیرد.وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور کاهش آلودگی هوا و به روزرسانی ناوگان حمل و نقل عمومی کلید خورده است.
 وی گفت: دفاتر پیشخوانی که دارای درگاه ثبت‌نام الکترونیک هستند و حدود 80 درصد دفاتر تهران را شامل می‌شوند، آماده ثبت‌نام از رانندگان تاکسی‌های فرسوده هستند.
«انتظار خیر» با بیان مزایای انجام ثبت‌نام تاکسی‌داران از طریق دفاتر پیشخوان افزود: ساماندهی روند ثبت‌نام‌ها، انسجام و انجام الکترونیک ثبت‌نام با توجه به تجربه دفاتر پیشخوان دولت در ثبت‌های الکترونیک از جمله مزایای انجام طرح از سوی دفاتر است.
به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری تهران، حدود یک هزار و 280 دفتر پیشخوان دولت در استان تهران فعال است.