kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
در جشن یک سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان عنوان شد(اخبار ادبی و هنری)

امیرحسین فردی، ستاره بود

در مراسم جشن یک سالگی تأسیس حوزه هنری کودک و نوجوان از خانواده زنده یاد امیرحسین فردی مدیرمسئول فقید هفته‌نامه کیهان بچه‌‌ها به پاس تلاش‌های سالیان گذشته امیر ادبیات انقلاب در حوزه کودک تقدیر به‌عمل آمد. به گزارش خبرنگارکیهان، جشن یک سالگی تاسیس حوزه هنری کودک با حضور محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات، محمد‌ سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان و جمعی از نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد.
در این مراسم، با حضور دو فرزند امیرحسین فردی، از پدر ادبیات داستانی انقلاب تجلیل شد. سیدجواد هاشمی، مجری این مراسم از مرحوم فردی به عنوان ستاره یاد کرد.
حجت‌الاسلام مهدی خاموشی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی به تولید كالاهای فرهنگی، عروسكی، تولید بازی‌‌ها و تولیدات متنوع دیگری در زمینه ادبیات، رمان و فیلم‌نامه اشاره فرمودند و حوزه هنری خود را مخاطب اصلی این فرمایشات می‌داند.
همچنین محسن مومنی شریف با اشاره به  فعالیت حوزه هنری كودك و نوجوان که از طرح‌های راهبردی حوزه در دهه چهارم انقلاب اسلامی است، گفت: از مهمترین دغدغه‌های حوزه هنری در این دوره، توجه به افقی بوده است به نام ایجاد تمدین نوین اسلامی كه با تدبیر رهبر عزیز و خردمندمان طراحی و معماری می‌شود.
محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان نیز در این مراسم گفت: یکی از واقعیاتی که در کشور ما وجود دارد و زنگ خطر آن را رهبر معظم انقلاب به صدا در آوردند این بود که از سال 1355 روند زاد و ولد در کشور دچار تغییر شده است و نسبت کودکان و نوجوانان زیر 19 سال نسبت به کل جمعیت در حال کاهش است و از سال 85 این روند ثابت شده و با نسبت 23 درصد در حال پیشروی است.
در جشن یک سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان بخشی از فعالیت‌های حوزه هنری کودک و نوجوان عنوان و از سایت حوزه هنری کودک و نوجوان رونمایی شد.